مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

عده‌اي از مردم وقتي در زندگيشان دچار مشكل يا ناراحتي مي‌شوند به جاي اينكه عاقلانه راجع به آن فكر كنند و تصميم درستي بگيرند به سمت دعا نويس‌ها و رمال‌ها رفته و از آن‌ها طلب كمك مي‌كنند. فالگيري و رمالي از جمله جرايمي است كه در شهرهاي بزرگ معمولا رواج داشته و قانون گذار هم براي آن مجازاتي در نظر گرفته است. ما در ادامه به بررسي جرم دعانويس و رمال و همچنين بررسي چگونگي شكايت از ايشان و اين كه قانون گذار چه مجازاتي براي آن‌ها در نظر گرفته است مي‌پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر بر روي لينك زير كليك كنيد :

شكايت از رمال و دعانويس

شكايت از دعانويس

مجازات رمال و دعانويس

شكايت از رمال

 

 

 

 

 

جرم رمالي و دعانويسي

چنانچه فردي با حيله و روش‌هاي متقلبانه ادعاي داشتن اختيارات و توانايي‌هاي غير واقع كند و افراد را از حوادث و اخبار واهي بترساند و از اين طريق كسب مال كند كلاهبردار بوده و از يك تا هفت سال به حبس مي‌افتد. چنين فردي بايد هر مالي كه كسب نموده به صاحبش پس دهد و علاوه بر آن، معادل همان مالي كه كسب نموده بايد به عنوان جزاي نقدي بپردازد.

به طور كلي هر گاه كسي با تقلب و فريب مالي از كسي بگيرد كلاهبردار است كه اين امر غالبا شامل دعانويس و رمال هم مي‌شود. 

با توجه به مطالب اظهار شده اگر قاضي عمل رمالي را كلاهبرداي به حساب آورد علاوه بر رد مال مجازات فرد يك تا 7 سال حبس و پرداخت جزاي نقدي مي‌باشد.

همچنين در قانون گفته شده كه اگر كسي مالي را از راه غير قانوني كسب نمايد اين مال تحصيل شده نامشروع بوده و مجازات دريافت آن از سه ماه تا 2 سال حبس مي‌باشد.

بنابراين مجازات فرد رمال بستگي به تصميم قاضي و مستندات پرونده دارد.

در تمام اين مجازات‌ها فرد رمال بايد مال دريافتي را به صاحب اصلي خود برگرداند.

رمالي به عنوان كلاهبرداري

براي اين كه رمالي عنوان كلاهبرداري داشته باشد وجود سه شرط لازم است:

شرط اول تقلب است. مجرم بايد از اعمال و وسايل متقلبانه براي وقوع جرم مدد گيرد.

شرط دوم فريب خوردن قرباني مي‌باشد كه خود اين مورد هم نكته‌اي دارد و آن اين است كه از شروط تحقق كلاهبرداري عدم آگاهي فرد بزه ديده از توسل به فريب و حيله از سوي مجرم است. چراكه جايي كه فرد از نيرنگ و حيله رمال آگاه باشد يكي از اركان كلاهبرداري معدوم گشته و ديگر اين جرم كلاهبرداري نخواهد بود.

شرط سوم تعلق مال برده شده به ديگري مي‌باشد. يعني نتيجه اين جرم بايد اين باشد كه منجر به كسب مال ديگري شود.

نتيجه شكايت از رمال و دعانويس

پس اين فرد بسته به شرايط پرونده يا كلاهبردار شناخته و به مجازات كلاهبرداري محكوم مي‌شود يا به تحصيل مال نامشروع محكوم و مجازات آن را مي‌بيند.

چگونگي شكايت از رمال و دعانويس

پيگيري اين جرم هم همانند ديگر جرايم از طريق ثبت شكايت در دادسرا انجام مي‌شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص شكايت ا‌ز رمال و دعانويس، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ‌شكايت ا‌ز رمال و دعانويس پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

منبع « شكايت از رمال و دعانويس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شكايت از رمال و دعانويس،
موضوع:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۸:۰۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی