مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

وكالت به قراردادي گفته مي‌شود كه اشخاص به موجب آن مي‌توانند فردي را براي انجام يك عمل حقوقي به عنوان نماينده خود انتخاب كنند. وكالت بلاعزل نوع ديگري از وكالت مي‌باشد كه در اين مقاله قصد داريم به بررسي آن بپردازيم. وكالت بلاعزل عقدي مي‌باشد كه طبق آن فرد اختياراتي به شخص ديگري به عنوان وكيل خود واگذار مي‌نمايد و همچنين فرد حق عزل كردن شخص را (وكيل) از خود ساقط مي‌كند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد وكالت بلاعزل بر روي لينك زير كليك كنيد :

 

وكالت بلاعزل چيست

وكالت بلاعزل

نقش وكالت بلاعزل در معاملات

 

 

 

وكالت بلا‌عزل

در ادامه مطالب گفته شده مي‌توان گفت كه در قرارداد وكالت، وكيل يا موكل اين حق را دارند كه هر وقت بخواهند قرارداد بين خود را از بين برده و در واقع به هم بزنند. اما گاهي اوقات طرفين با هم توافق مي‌كنند كه امكان عزل وكيل و بر هم زدن قرارداد توسط موكل وجود نداشته باشد. به زبان ديگر يعني موكل حق عزل وكيل را از خود ساقط مي‌كند. اما آيا اين وكالت هميشگي بوده و باطل نمي‌شود؟

ابطال وكالت بلاعزل

گاهي اوقات موضوع عقد وكالت كه به موجب آن شخص براي خود وكيل انتخاب كرده است از بين مي‌رود (براي مثال آن عقد باطل مي‌شود) كه در اين صورت وكالت بلا‌عزل هم از بين مي‌رود و موكل مي‌تواند وكيل را عزل نمايد.

گاهي اوقات هم شخص مي‌تواند با ارائه مدارك و شواهدي به دادگاه درخواست عزل وكيل خود را به موجب عدول از قواعد و مقرراتي كه در وكالتنامه ذكر شده بكند.

و همچنين وكيل خود مي‌تواند از وكالت استعفا دهد، در اين صورت وكالت بلا‌عزل هم بي‌اثر مي‌شود.

توجه داشته باشيد كه وكالت بلاعزل هم با فوت و يا جنون وكيل يا موكل از بين مي‌رود.

انواع وكالت بلاعزل

وكالت بلا‌عزل به دو دسته وكالت بلا‌عزل تام و وكالت بلا‌عزل خاص تقسيم مي‌شود. وكالت بلا‌عزل تام به وكالتي گفته مي‌شود كه به موجب آن شخص وكيل در تمامي امور زندگي موكل حق پيگيري داشته و تا زماني كه شخص موكل زنده است اين وكالت هم پا بر جا مي‌ماند.

به وكالتي كه وكيل تنها در امور تعيين شده از طرف موكل حق پيگيري دارد، وكالت بلا‌عزل خاص گفته مي‌شود كه موكل در آن امور خاص حق عزل وكيل خود را ندارد.

نمونه

يكي از مهم‌ترين اقسام وكالت بلا‌عزل وكالت زن در طلاق است. اگر مي‌خواهيد به اصطلاح حق طلاق خود را بگيريد بايد وكالت بلا‌عزل در طلاق را از مرد بگيريد. تنها گرفتن وكالت كفايت نمي‌كند بلكه اين وكالت بايد بلا‌عزل باشد تا مرد نتواند اين حق را از زن پس بگيرد و بتوانيد به راحتي طلاق بگيريد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص وكالت بلاعزل، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون وكالت بلا‌عزل پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

منبع : وكالت بلاعزل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وكالت بلاعزل،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۹:۰۰ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی