مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

ازدواج امري بسيار پسنديده است كه دين اسلام بسيار به آن توصيه نموده است. در حين عقد طبق قانون زن و شوهر مي‌بايست تمام مسئوليت‌هاي خود را پذيرفته و به آن‌ها عمل نمايند. يكي از اين مسئوليت‌ها پرداخت مهريه مي‌باشد. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در خصوص مطالبه مهريه از طريق ثبت را برايتان بيان نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

منبع :

 مطالبه مهريه 

 مطالبه مهريه از طريق ثبت 

 

 

مهريه زن از منظر حقوقي

مهريه يكي از حقوق قانوني زنان است كه پس از خوانده شدن عقد نكاح به آن‌ها تعلق خواهد گرفت و مردان ملزم خواهند بود كه آن را پرداخت كنند. مبلغ مهريه به صورت توافقي معين مي‌شود و براي هر زوج متفاوت خواهد بود. براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص مهريه بر روي آن كليك نماييد.

مطالبه مهريه از طريق ثبت

همان طور كه مي‌دانيد پس از عقد زن مي‌تواند هرگاه كه بخواهد مهريه‌اش را مطالبه نمايد و مرد موظف به پرداخت آن خواهد بود. اما روش‌هاي مطالبه مهريه متفاوت هستند، اكثر افراد تصور مي‌كنند براي مطالبه مهريه مي‌بايست حتما به دادگاه مراجعه نمود كه در اين خصوص بايد بگوييم يكي از بهترين راه‌هاي مطالبه مهريه ا‌ز طر‌يق ثبت مي‌باشد.

در اين نوع مطالبه زن به دفتر اسنادي كه در آن ازدواج خود را به ثبت رسانيده است مراجعه مي‌نمايد و از دفتردار درخواست مي‌كند كه دستور وصول مهريه‌اش را صادر نمايد. در مرحله بعد دفتردار مرد را از درخواست مطالبه مهريه توسط زن آگاه مي‌كند و به او ده روز مهلت مي‌دهد كه مهريه را به زن پرداخت نمايد و يا حداقل موجبات پرداخت مهريه را فراهم سازد.

عدم‌ اقدام مرد براي پرداخت مهريه  از طريق ثبت

چنانچه مرد پس از گذشت ده روز هيچ اقدامي براي پرداخت مهريه به زن نكرده باشد دفتردار اجرائيه صادر مي‌كند و با ارائه اين اجرائيه به اداره ثبت اموال مرد توقيف و از اموال او مهريه زن پرداخت خواهد شد. در برخي موارد نيز اجراي ثبت اموال مرد را به فروش مي‌رساند تا از اين طريق بتواند مهريه زن را وصول نمايد. حتي اگر مرد اموال خود را به نام ديگري كند تا از پرداخت مهريه معاف شود باز هم اداره ثبت مانع از انتقال مال به ديگري توسط مرد شده و او را ملزم به پرداخت مهريه خواهد نمود.

آيا در مطالبه مهربه از طريق ثبت امكان ممنوع الخروج كردن مرد وجود دارد ؟

در مطالبه مهريه از طر‌يق ثبت مي‌توان مرد را ممنوع الخروج نمود تا وصول مهريه آسان‌تر شود. برخي از مردان براي فرار از پرداخت مهريه ممكن است از كشور خارج شوند كه از اين اقدام نيز جلوگيري خواهد شد.

مزايا و معايب مطالبه مهريه از طريق ثبت

مطالبه مهريه از اين طريق داراي مزايا و معايبي مي‌باشد كه باعث تفاوت آن با مراجعه به دادگاه براي مطالبه مهريه گرديده است. مزايا و معايب اين نوع مطالبه مهريه به شرح زير مي‌باشند:

مزايا

  • روند وصول مهريه از طريق ثبت بسيار سريع‌تر از دادگاه صورت خواهد گرفت.
  • هزينه اقدام براي مطالبه مهريه از طريق ثبت بسيار كمتر از دادگاه است.
  • در روش مطالبه مهريه از طر‌يق ثبت مي‌توان به راحتي مرد را ممنوع الخروج كرد ولي در دادگاه مي‌بايست حكمي مبني بر محكوميت وي صادر شده باشد كه زمان‌بر خواهد بود.

معايب

  • دفاتر ثبت اسناد براي وصول مهريه توجهي به قيمت سكه نمي‌كنند و ممكن است با بالا رفتن قيمت سكه در حين انجام وصول مهريه زن ضرر كند اما در دادگاه مهريه با توجه به قيمت‌ لحظه‌اي سكه محاسبه خواهد شد.
  • در روش ثبت امكان زنداني كردن مرد وجود ندارد اما اگر از طريق دادگاه اقدام شود مي‌توان مرد را به جرم ناتواني در پرداخت بدهي زنداني نمود.

آيا مطالبه مهريه از طريق ثبت هزينه‌اي در بردارد ؟

مطالبه مهريه از طر‌يق ثبت هزينه‌اي برابر با نيم عشر دولتي در بر خواهد داشت و چون جزو دادخواست‌هاي مالي به حساب مي‌آيد زن موظف به پرداخت اين هزينه خواهد بود.

سوالات متدوال

آيا وصول مهريه از طريق ثبت امكان پذير است ؟

بله.

آيا مي‌توان مرد را در روش مطالبه مهريه از طريق ثبت ممنوع الخروج كرد ؟

بله دفتردار اين اجازه را به زن خواهد داد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مطالبه مهريه از طر‌يق ثبت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مطالبه مهريه از طر‌يق ثبت پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

منبع :

 مطالبه مهريه 

 مطالبه مهريه از طريق ثبت 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۰:۲۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی