مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

 

وقتي عقد نكاح ميان زن و شوهر خوانده ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شوند آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست وظايفي را كه در حين عقد به عهده آن‌ها گذاشته شده به خوبي انجام دهند. براي مثال زن وظيفه دارد كه منزل همسر خود را ترك نكند و در برقراري رابطه زناشويي با او كوتاهي نكند و مرد نيز در قبال وظايف زن ‌‌‌‌‌‌‌مي‌بايست مهريه به او بپردازد. در ادامه قصد داريم توضيحاتي را در مورد مهريه زنان نازا در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

منبع:

مهريه زن نازا

 حق و حقوق مالي زن نازا

بررسي تعلق يا عدم تعلق مهريه

 

 

تعريف مهريه در حقوق

مهريه يكي از حقوق زن در حين عقد نكاح ‌‌‌‌‌‌‌مي‌باشد كه مرد ملزم به پرداخت آن خواهد بود. زن ‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند هر موقع كه بخواهد مهريه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش را طلب كند و مرد موظف است كه مهريه را به طور كامل به او پرداخت كند. ميزان مهريه را نيز زن و شوهر تعيين ‌‌‌‌‌‌‌مي‌كنند و سپس مبلغ مهريه در سند ازدواج آن‌ها ذكر خواهد شد.

مهريه زنان نازا

يكي از سوالاتي كه ممكن است براي افراد پيش بيايد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اين است كه آيا به زن نازا نيز مهريه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اي تعلق ‌‌‌‌‌‌‌مي‌گيرد؟ كه در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اين باره بايد بگوييم قانون نا‌زايي زن را عيب تلقي ‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمي‌كند و نا‌زا بودن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمي‌تواند مانع دريافت مهريه توسط زن شود. بعضي از مردان تصور ‌‌‌‌‌‌‌مي‌كنند كه ‌‌‌‌‌‌‌مي‌توانند به خاطر ناز‌ا بودن زن به او مهريه پرداخت نكنند اما طبق قانون مهريه حقي است كه در حين عقد نكاح به زن تعلق گرفته است و ناز‌ايي به هيچ عنوان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمي‌تواند آن را از بين ببرد.

حالات مختلف مهريه زن نازا

در ادامه به بررسي حالات مختلف تعلق مهريه به زن نا‌زا مي‌پردازيم.

مهريه زن نازا قبل و بعد برقراري رابطه زناشويي

مهريه زن نا‌زا نيز همانند زنان ديگر با توجه به برقراري رابطه زناشويي ميان او و همسرش محاسبه ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود. طبق قانون اگر زن نا‌زا قبل از برقراري رابطه زناشويي مهريه خود را مطالبه كند مستحق نصف مهريه خواهد بود و مرد  ملزم به پرداخت نصف مهريه است. اما اگر زن بعد از برقراري رابطه زناشويي مهريه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش را مطالبه نمايد مرد موظف است كه تمام مهريه را به او پرداخت كند.

مهريه زن نازا در صورت فوت همسر

چنانچه زن نا‌زا مهريه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش را دريافت نكرده باشد و همسرش فوت كند ‌‌‌‌‌‌‌مي‌تواند طي ارائه دادخواستي از دادگاه بخواهد كه مهريه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش را تمام و كمال از اموال به جا مانده از مرد به او پرداخت نمايند.

مهريه زن نازا در عقد موقت و دائم

زن نا‌زا در عقد دائم و موقت مستحق دريافت مهريه خواهد بود و‌ دائمي يا موقت بودن عقد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمي‌تواند زن را از دريافت مهريه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش بازدارد. اما در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اين دو نوع عقد نكاح مهريه زن با توجه به باكره بودن يا نبودن به او پرداخت ‌‌‌‌‌‌‌مي‌شود.

اگر باكره باشد نصف مهريه و در صورت وقوع رابطه جنسي تمام مهر به او تعلق مي‌گيرد.

نفقه و اجرت المثل زن نازا

اگر زن نا‌زا از شوهر خود تمكين عام و خاص نمايد مستحق دريافت تمام و كمال نفقه مي‌باشد. همچنين در صورت تمكين و مهيا بودن ساير شرايط چنين زني مستحق دريافت اجرت المثل ايام زوجيت نيز مي‌گردد.

براي آشنايي با انواع تمكين كليك فرماييد.

براي آشنايي با مفهوم و شرايط دريافت اجرت المثل ايام زوجيت زن كليك نماييد.

سوالات متدوال

مهريه چيست ؟

حقي كه به زن در حين عقد موقت و دائم تعلق ‌‌‌‌‌‌‌مي‌گيرد.

آيا به زن نا‌زا مهريه تعلق خواهد گرفت ؟

بله نازا بودن زن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمي‌تواند او را از دريافت مهريه بازدارد. براي استحقاق و دريافت مهريه فرقي بين زن نازا و غير آن وجود ندارد.

قبل از برقراري رابطه زناشويي مهريه زن نا‌زا چقدر است ؟

نصف خواهد شد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مهريه زن نا‌زا، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مهريه زن نا‌زا پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

شماره تماس وكيل دات كام

 

 

منبع:

مهريه زن نازا

 حق و حقوق مالي زن نازا

بررسي تعلق يا عدم تعلق مهريه

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۵۶:۲۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی