مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

گاه مراحل ثبت شركت به قدري دشوار به نظر مي رسد كه ممكن است از آن صرف نظر كنيد. اما شروع هر كسب و كار حرفه‌اي نيازمند داشتن يك شركت معتبر است. براي اينكه بتوانيد به شغل خود اعتبار ببخشيد بايد شركت خود را ثبت كنيد. اين كار ضمن اعتبار بخشيدن به شركت شما باعث تعامل و همكاري بيشتر اعضاي گروه در شركت‌تان مي‌شود. اطلاع از انواع شركت ها نيز ضرورت دارد. براي رسيدن به اين هدف كافي است فرايند ثبت شركت را بدانيد و يا براي آساني بيشتر آن را به افرادي كه در اين زمينه فعاليت دارند، بسپاريد.

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در زمينه مراحل ثبت شركت‌ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: مراحل ثبت شركت ها

مراحل ثبت شركت ها

هر كسب و كاري بايد با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و حساب شده وارد عرصه‌ رقابت شود. برخي از شركت‌ها با برنامه مشخص و تعيين شده فعاليت خود را شروع مي‌كنند و برخي نيز سعي مي‌كنند از چاشني نوآوري در كار خود استفاده كنند. هدف شركت شما هر چه كه باشد بايد آن را ثبت كنيد تا كار شما وجهه‌ي قانوني داشته باشد و از كار شما كپي برداري نشود. در ادامه به نحوه و چگونگي ثبت شركت‌ها مي‌پردازيم. شما مي توانيد با دريافت مشاوره و يا سپردن ثبت شركت خود به كارشناسان مركز كاردوك از درستي انجام امور اطمينان كسب كنيد.

1- قدم اول از مراحل ثبت شركت | شريك مناسب

ثبت شركت نيازمند داشتن يك شريك مناسب است. البته نياز نيست شركاي زيادي داشته باشيد، حداقل 2 نفر و حداكثر سه نفر براي شروع كار كفايت مي‌كند. شركاي شما سهامداران شركت‌تان هستند، پس بهتر است در انتخاب آنها دقت كنيد.

2- قدم دوم | ثبت نام در سامانه الكترونيكي

خوشبختانه امروزه ثبت شركت‌ها به صورت الكترونيكي صورت مي‌گيرد كه اين كار باعث صرفه جويي در وقت و هزينه افراد شده است. بنابراين شما بايد به سايت رسمي اداره ثبت شركت‌ها و مؤسسات غيرتجاري مراجعه كرده و با وارد كردن اطلاعات درخواست شده وارد مرحله بعدي شويد.

3- قدم سوم | انتخاب نام شركت

شما بايد از قبل 5 نام مناسب براي شركت خود را انتخاب كنيد. در اين گام نام انتخابي خود را بدون عنوان كردن «شركت» وارد مي‌كنيد. براي انتخاب نام شركت بايد قوانيني را رعايت كنيد. از جمله:

  • نام شركت شما بايد خاص باشد.
  • كاملاً ايراني باشد.
  • نام شركت بايد مرتبط با موضوع شركت باشد.
  • نام شركت متناسب با قوانين و شئونات جمهوري اسلامي ايران باشد.
  • در شركت‌هاي سهامي عام كلمه «عام» و در شركت هاي سهامي خاص كلمه «خاص» بايد بلافاصله بعد از اسم و يا قبل از اسم شركت اضافه شود.

در پايان اين مرحله يك كد پيگيري به شما داده مي‌شود تا از وضعيت ثبت «نام» شركت خود مطلع شويد.

4- قدم چهارم | موضوع و مدت زمان فعاليت شركت

در اين مرحله شما در سامانه مشخص مي‌كنيد كه موضوع شركت شما در چه موردي است و قرار است به صورت محدود و يا نامحدود فعاليت كنيد. اگر موضوع فعاليت شما در ليست موضوعات سامانه نبود در يك فيلد جداگانه‌اي كه در پايين آن قرار دارد مي‌توانيد خودتان به طول كامل موضوع فعاليت را شرح دهيد.

5- قدم پنجم از مراحل ثبت شركت | ثبت آدرس شركت

در اين فيلد شما بايد آدرس شركت خود را وارد كنيد. وقتي كه كد پستي را وارد مي‌كنيد سامانه به صورت خودكار نشاني شما را از اداره پست دريافت و ثبت مي‌كند. اگر در حال حاضر آدرس ثابتي نداريد مي‌توانيد آدرس منزل و يا آدرس يكي از شركاي خود را انتخاب كنيد. در انتخاب آدرس دقت كنيد چون مدارك لازم به آدرس ثبت شده از طرف شما ارسال مي‌شود.

6- قدم ششم از مراحل ثبت شركت | تعيين سرمايه‌ي اوليه

در اين مرحله فرد حقوقي بايد سرمايه‌ي اوليه خود را ثبت كند. يادتان باشد بسته به نوع شركت كه با مسئوليت محدود است و يا شركت سهامي، اين سرمايه متفاوت است. براي شركت‌هاي سهامي مقدار و ارزش سهام مورد نظر بايد وارد شود. اما براي شركت‌ها با مسئوليت محدود، حداقل سرمايه 100 هزار تومان خواهد بود.

7- قدم هفتم | اضافه كردن اسامي شركا

نام شركا را بايد در اين مرحله وارد كنيد. نام كامل آن‌ها بايد به همراه شماره ملي‌شان در سامانه ثبت شود. اگر تعداد شركاي شما زياد بود مثلاً بيش از 150 نفر، بايد از طريق پُر كردن يك فرم جداگانه اقدام به ثبت و اضافه كردن نام شركا كنيد. در غير اين صورت ميتوانيد به راحتي نام شركا را در همين مرحله وارد كنيد.

8- قدم هشتم | مشخص كردن جايگاه شركا

در اين مرحله شما تعيين مي‌كنيد كه شركايتان چه جايگاهي در شركت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنين در همين قسمت بايد مشخص كنيد كه تاريخ شروع فعاليت آنان از چه زماني بوده است.

9- قدم نهم | مشخص كردن سهام شركا

در اين قسمت گزينه‌اي رو به روي شما باز مي‌شود كه مشخص مي‌كنيد سهام هر يك از شركاي شما چقدر است. مشخص كردن ميزان سهم و سرمايه‌ي هر يك از شركا الزامي است.

10- قدم دهم از مراحل ثبت شركت | اطلاعات مربوط به نماينده شركت

در اين قسمت شما اطلاعات مربوط به نماينده شركت را وارد كرده و مشخص مي‌كنيد كه فرد مورد نظر دقيقاً چه اختياراتي دارد.

11- قدم يازدهم | ثبت شعبه‌ها

اگر شركت شما چندين شعبه دارد، بايد در اين مرحله اطلاعات لازم و مربوط به ساير شعبه‌ها را وارد كنيد. در غير اين صورت مي‌توانيد از اين مرحله بگذريد.

12- قدم دوازدهم | انتخاب روزنامه‌ي مؤسسه يا شركت

در اين گام بايد اطلاعات مربوط به امور مالي خود را وارد كنيد. يعني روز و ماه و سال مالي خود را وارد كرده و سپس روزنامه مؤسسه يا شركت خود را انتخاب مي‌كنيد و به مرحله بعد مي‌رويد.

13- قدم سيزدهم | تنظيم صورت جلسه

همانطور كه از نامش پيداست در اين قسمت بايد صورت جلسه مؤسسين و يا هيئت مديره را انتخاب كنيد.

14- قدم چهاردهم | اظهارنامه

در اين مرحله هر تقاضا و يا اظهارنامه‌اي كه داريد مي‌توانيد وارد كنيد. در وارد كردن آن دقت كنيد، چرا كه مي تواند در هزينه هاي‌تان تاثير داشته باشد.

15- قدم پانزدهم از مراحل ثبت شركت | دريافت متن اساسنامه

هر چيزي كه شما از ابتدا تا اينجا پُر كرده‌ايد در قالب يك فرمي به نام متن اساسنامه ظاهر مي‌شود. متن را مطالعه مي‌كنيد و در هر قسمتي اگر اشتباهي وجود داشت، شما مي‌توانيد به عقب بازگشته و آن را اصلاح كنيد.

16- قدم شانزدهم | متن شراكت‌نامه

اين قسمت مثل مرحله‌ قبلي است. شما متني با عنوان شراكت‌نامه دريافت مي‌كنيد كه در صورت نياز به اصلاح به مي‌توانيد به راحتي آن را تغيير دهيد.

17- قدم هفدهم | خلاصه اظهارنامه

خلاصه‌اي از اظهارنامه‌اي كه شما تكميل كرده‌ايد برايتان ظاهر مي‌شود. در اين مرحله مثل دو مرحله قبل در صورت نياز مي‌توانيد تغييراتي ايجاد كنيد.

18- قدم هجدهم | تكميل مدارك مورد نياز

در اين مرحله شما بايد تمام مدارك قانوني و مربوط به شركت خود را ثبت كنيد. از جمله اصل مجوز فعاليت، تأييديه اصالت مدارك و هويت، عدم سوء پيشينه و… لازم به ذكر است در وارد كردن اطلاعات در اين قسمت دقت بفرماييد و در نهايت گزينه پذيرش نهايي را فشار دهيد.

19- قدم نوزدهم | پست مدارك

بعد از اينكه همه مدارك خود را تكميل كرديد آن را پست كنيد. اگر مي‌خواهيد از روند پرونده ثبت شركت خود باخبر شويد از كد رهگيري كه در ثبت نام اينترنتي دريافت كرديد استفاده كنيد. اگر مدارك شما كامل باشد، شركت شما بعد از مدتي ثبت مي‌شود.

20- قدم بيستم از مراحل ثبت شركت | صدور آگهي ثبت شركت

وقتي پرونده شما مورد تأييد قرار گرفت يعني شركت شما ثبت شده است. اين آخرين مرحله از ثبت شركت است كه بايد حضوري به اداره ثبت شركت برويد و امضا كرده تا مدارك خود را دريافت كنيد. بعد از اينكه آگهي خود را در روزنامه رسمي كشور ثبت كرديد بايد به سراغ تشكيل پرونده مالياتي برويد تا كد اقتصادي دريافت كنيد. حالا كار ثبت شركت شما به اتمام رسيده و مي‌توانيد كسب و كار خود را با آسودگي خاطر، به طور جدي آغاز كنيد.

سؤالات متداول از مراحل ثبت شركت

اگر مدارك ما داراي ايراد باشد آيا باز هم مي‌توانيم براي ثبت شركت اقدام كنيم؟

بله. اگر مدارك شما داراي ايراد بود مي‌توانيد تمام مراحل توضيح داده شده را از اول طي كرده و نسبت به ثبت شركت خود اقدام كنيد.

آيا براي درج آگهي ثبت شركت خود در روزنامه بايد هزينه‌اي پرداخت كنيم؟

بله. در اين مرحله شما بايد به سايت روزنامه رسمي شركت مراجعه كنيد و پس از پرداخت هزينه‌هاي لازم آگهي شركت خود را در روزنامه منتشر كنيد. براي جلوگيري از اشتباهات ديگر مي توانيد راهنماي ثبت شركت ها را مطالعه نماييد.

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه مراحل ثبت شركت‌ها مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: مراحل ثبت شركت ها

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۰۱:۴۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

گرفتن چك و سفته از كارمند امروزه به عنوان يكي از شرايط اصلي استخدام افراد در نظر گرفته مي‌شود. در كنار سختي‌هاي يافتن شغل و شروع كار جديد، ارائه همچين تعهدي براي برخي بدون ترس هم نيست. اما چه مشكلات قانوني مي‌تواند در پي ارائه ضمانت‌كاري با چك يا سفته ايجاد شود؟ آيا در زمان اتمام همكاري گرفتن چك و سفته از كارفرما به راحتي صورت مي‌گيرد؟ بسياري از افراد پاسخ اين سوالات را نمي‌دانند و از قانون كار اطلاعي ندارند. همين بي‌اطلاعي به كارفرمايان اجازه مي‌دهد تا مقدار زيادي چك و سفته دريافت كنند و عرصه را براي كارمندان سخت‌تر نمايند. در ادامه به نكاتي كه هنگام شروع كار و ارائه چنين ضمانتي بايد توجه كنيم، اشاره كرده‌ايم. همچنين شما مي‌توانيد با دريافت مشاوره كسب و كار از كارشناسان كاردوك جهت پيشگيري و رفع مشكلات ناشي از چنين مواردي استفاده نماييد. 

 

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در زمينه گرفتن چك و سفته از كارمند مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: گرفتن سفته از كارمند

گرفتن چك و سفته از كارمند

گرفتن چك و سفته جهت ضمانت از كارمندان غيرقانوني است. برخي از كارفرمايان شرايط بد اقتصادي و يا بحران‌هاي سياسي را بهانه كرده و مي‌گويند “به اين دلايل كه هيچ چيز، تضمين كار ما را نمي‌كند، ما بايد از كارمندان سفته بگيريم”. با اين حال گاه با توجه به پيشامدهايي كه در شركت‌هاي خصوصي به وجود آمده نمي توان كارفرمايان را هم به طور كل محكوم كرد، آن ها نيز براي جلوگيري از ضرر دست به چنين كاري مي‌زنند. البته ناآگاهي كارمند و فردي كه مي‌خواهد استخدام شود در سوء استفاده كارفرما تأثير مي‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشيد تا در مورد گرفتن چك و سفته از كارمند اطلاعات ارزشمندي در اختيارتان قرار دهيم.

علت گرفتن چك و سفته از كارمند

همانطور كه اشاره كرديم كارفرمايان براي مبالغ قابل توجهي از كارمندان خود چك و سفته دريافت مي‌كنند. اين مبلغ مي‌تواند از 10 ميليون تومان تا 100 ميليون تومان متغير باشد. آن‌ها بحران‌هاي اقتصادي را عامل گرفتن چك و سفته ضمانت مي‌دانند و گرفتن سفته را همانند تضمين براي خود در نظر مي‌گيرند. برخي ديگر از كارفرمايان اعلام مي‌كنند كه ما كارهاي مهمي انجام مي‌دهيم و اگر راز كار ما فاش شود كسي پاسخگو نيست، از اين رو اين چك و سفته تضميني بر حفظ امنيت كاري است.
در برخي مراكز هم مهارت هايي به كارمندان آموزش داده مي شود، اين انتقال مفاهيم براي كارفرما هزينه داشته و براي مثال اگر قرار باشد فردي كمتر از يك سال در آن شركت كار كند، كارفرما با هزينه آموزش او را از صندوق شركت پرداخت كند؛ بنابراين كارفرما به دنبال راهي براي كاهش اين هزينه ها و استفاده بهينه از نيروهاي انساني‌اش است.

براي اطلاع از بهترين روش رزومه نويسي كليك كنيد.

اعتبار قرارداد به جاي گرفتن چك و سفته از كارمند

قراردادهاي رسمي كاري معتبر هستند و كارفرما نبايد براي تضمين، مبالغ هنگفتي را از كارمندان خود دريافت كند. كارفرما مي‌تواند قوانين شركت و توضيحات لازم را به صورت كاملاً قانوني در قرارداد ذكر كند و در صورتي كه مشكلي بين كارفرما و كارمند در زمينه كاري به وجود آمد همان قرارداد كاري از نظر قانوني كاملاً رسمي است و مي‌توان با آن اقدامات لازم را براي اجراي صحيح قرارداد، اعمال كرد. اما به دليل صرف وقت و هزينه هاي جانبي ديگر قضايي در استفاده از اين روش، كارفرمايان ترجيح مي دهند با گرفتن چك يا سفته خودشان كسب و كار خودشان را تضمين كنند. در اين صورت اين كارمند است كه بايد نگران آينده و امنيت شغلي‌اش باشد.

نحوه نوشتن سفته بابت ضمانت كاري و نكات مربوط به ارائه آن

اگر به هر دليلي مجبور شديد تا براي استخدام سفته و چك امضاء كنيد بايد موارد مهمي را رعايت كنيد. بي توجهي به اين موارد مي تواند زندگي شما را زير و رو كند، پس به اين نكات دقت بيشتري بكنيد. در اين ميان شايد خواندن مقاله كار با سرمايه كم به شما ايده هاي خوبي براي درآمدزايي بدهد.

امضاء سفيد ممنوع

از امضاء زدن هرگونه چك و سفته سفيد خودداري كنيد. وقتي اين كار را انجام مي‌دهيد كارفرما مي‌تواند هر مبلغي با هر تاريخي كه بخواهد در سفته و چك بنويسد و اين براي شما مشكل ساز است. پس در هنگام دادن چك و سفته حتماً تاريخ امضاء و تاريخ وصول آن را به طور دقيق و خوانا با خودكار خودتان يادداشت كنيد.

نوشتن دقيق نام

اين مورد جزئي، از اهميت بالايي برخوردار است. به اين عمل ظهر نويسي مي‌گويند. شما بايد نام دقيق دريافت كننده، صاحب شركت و نام شركت را در سفته بنويسيد. اگر كارفرماي شما بخواهد سفته را در اختيار كس ديگري قرار دهد، با اين اقدام شما، عملاً از انجام اين كار عاجز است.

داشتن يك كپي از سفته

يكي از مواردي كه اكثر مردم رعايت نمي‌كنند اين است كه نمونه‌اي از چك و يا سفته را نزد خود نگه نمي‌دارند. بعد از اينكه سفته و يا چك را امضا كرديد حتماً بايد از سفته و چك خود يك كپي داشته باشيد و حتي مي‌توانيد از آن عكس بگيريد و در فايل كامپيوتر خود ذخيره كنيد. شماره سريال موجود در سفته خيلي مهم است. در صورتي كه كارفرما به هر دليلي بخواهد به صورت غيرقانوني اطلاعات سفته را دست كاري كند، شما يك نمونه از آن را در اختيار داريد. به خصوص اينكه شماره سريال سفته خيلي مهم است و مثل يك كارت شناسايي براي فرد عمل مي‌كند و عملاً كارفرما را از انجام هر گونه كار غيرقانوني منع مي‌كند.

امضاء دو طرفه قرارداد در زمان گرفتن سفته از كارمند

برخي از افراد در مورد قرارداد خود نيز اطلاع كافي ندارند. يادتان باشد اگر سفته و يا چك مهم است، قرارداد كاري هم به همان اندازه اهميت دارد. لذا در صورتي كه قرارداد كاري امضا مي‌كنيد بايد به امضاء دو طرف برسد و هر كدام از شما يعني كارفرما و كارمند بايد يك نسخه از قرارداد را در نزد خود نگه داريد.

تا آنجا كه مي‌توانيد از امضاء بي جهت هر گونه سفته و چك براي استخدام و با نام‌هاي مختلف مثل تضمين و غيره خودداري كنيد. گرفتن چك‌ها و سفته‌هاي تضميني صورت قانوني ندارد و لذا اگر كارفرما بخواهد به هر دليلي آنها را به اجرا بگذارد و يا به دادگاه بكشد، نفع زيادي نخواهد برد و حتي ممكن است به دلايل مختلفي مورد مؤاخذه هم قرار بگيرد، چون از شرايط اقتصادي كشور در جهت منافع خود سوء استفاده كرده و باعث ايجاد نگراني و برهم خوردن اوضاع زندگي يك نفر شده است، لذا بايد پاسخگو باشد. اگر مي‌خواهيد از هر مشكلي جلوگيري كنيد حتماً در مورد شرايط نوشتن و امضاء چك و سفته براي استخدام آگاهي داشته باشيد تا در صورت نياز هيچ سوء استفاده‌اي از شما صورت نگيرد. البته تا جايي كه امكان دارد هرگز براي استخدام هيچ چك و سفته‌اي امضاء نكنيد.

 

پس گرفتن سفته از كارفرما

گاه به دلايل مختلف كارفرما از پس دادن سفته امتناع مي كند. در اين شرايط شما مي تواند با ارسال اظهارنامه از طريق دفاتر قضايي اعلام اتمام همكاري كرده و درخواست كنيد تا چك يا سفته شما استرداد گردد. در اين زمان قانون از شما حمايت مي كنيد. شما مي توانيد براي كسب اطلاع بيشتر و دريافت كمك هاي تخصصي از مشاوران كاردوك استفاده نماييد.

سؤالات متداول

آيا به خاطر امضاء سفته ممكن است به زندان افتاد؟

نگران نباشيد. اگر كارفرماي شما به هر دليلي با سفته شما را تهديد كرد جاي نگراني نيست. سفته بار حقوقي دارد نه قانوني و كسي براي سفته به زندان نمي‌افتد.

براي اينكه دچار مشكل نشويم چه كاري مي‌توانيم در زمينه سفته و چك انجام دهيم؟

بهترين كار بالا بردن دانش خود در مورد سفته و چك است. بيشتر مشكلي كه مردم ايران با آن مواجه هستند، عدم آگاهي نسبت به حق و حقوق‌شان است و اين كار فرصت سوء استفاده را نيز به سايرين مي‌دهد. پس قبل از امضاء هرگونه قراردادي حتماً در مورد آن تحقيق كنيد و با مشاوران و يا وكلايي مشورت كنيد، تا كار به خوبي پيش برود.

 

براي ثبت نام يا دريافت مشاوره در زمينه گرفتن چك و سفته از كارمند مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.

 

منبع: گرفتن سفته از كارمند

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۵۸:۳۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

ديه يكي از انواع مجازات‌هايي است كه براي مجرمين در نظر گرفته شده است. هرگاه فردي به اعضاي بدن ديگري آسيب وارد كند و يا او را به قتل برساند مي‌بايست ديه‌اش را پرداخت كند. قصاص نمي‌تواند در همه جرائم كاربرد داشته باشد و در برخي موارد ممكن است شاكي با دريافت ديه رضايت دهد. در ادامه قصد داريم در مورد ديه از بين رفتن دندان توضيحات كاملي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : ديه دندان

 

 

 

از بين بردن دندان ديگران شامل د‌‌يه مي‌شود ؟

ديه اعضا به ديه‌اي گفته مي‌شود كه براي آسيب زدن به قسمت‌هاي مختلف بدن به شاكي پرداخت مي‌شود. اين ديه شامل از بين رفتن دندان نيز مي‌شود و مي‌توان نتيجه ‌گرفت كه از بين بردن دندان ديگران مي‌تواند شامل ديه شود. در دهان هر انسان بالغ ۲۸ الي ۳۲ عدد دندان وجود دارد كه از بين بردن و حتي وارد كردن آسيب جزئي به آن‌ها مي تواند به فرد آسيب ديده اين حق را بدهد كه ديه دندان خود را مطالبه كند.

براي مثال ممكن است فردي در حين درگيري فيزيكي با فرد ديگر به دندان‌هاي او آسيب وارد كند و يا اينكه كسي در يك سانحه رانندگي باعث از بين رفتن دندان‌هاي طرف مقابل شود كه در اين صورت مي‌بايست ديه او را بپردازد.

ديه از بين بردن دندان در همه موارد يكسان نيست و ميزان آن حسب مورد متفاوت خواهد بود‌. براي مثال هر فرد با توجه به ميزان آسيبي كه به دندان طرف مقابل وارد كرده است ديه مي‌پردازد و هر چقدر اين آسيب بيشتر باشد ميزان ديه نيز بيشتر خواهد بود.

ديه از بين بردن همه دندان ها

چنانچه فردي همه دندان‌هاي فرد ديگر را از بين ببرد مي‌بايست ديه يك انسان كامل كه امسال حدود 480 ميليون مي‌باشد را به او بپردازد. تعداد كلي دندان‌هاي انسان در قانون ۲۸ عدد مي‌باشد و در صورتي مجرم بايد اين ميزان از ديه را بپردازد كه تمام دندان‌ها را به طور كلي از بين ‌برده باشد.

ديه از بين بردن دندان هاي جلو چقدر است ؟

دندان‌هاي جلو شامل دندان‌هاي پيش، نيش و… مي‌شوند كه جمعا دوازده عدد مي‌باشند. چنانچه اين دندان‌ها از بين بروند به فرد ديه تعلق خواهد گرفت. ديه هر كدام از اين دندان‌ها يك بيستم ديه انسان كامل است كه هر ساله به نسبت مبلغ ديه كامل مقدار آن افزايش مي‌يابد.

ديه از بين بردن دندان‌هاي عقب

دندان‌هاي پايين هر انسان به طور كلي ۱۶ عدد مي‌باشند كه شامل دندان‌هاي مختلفي مي‌شوند و از بين بردن آن‌ها باعث مي‌شود كه به فرد ديه تعلق گيرد. ديه هر كدام از اين دندان‌ها يك چهلم ديه كامل انسان است كه ساليانه با تعيين نرخ جديد ديه كامل، مبلغش افزايش مي‌يابد.

نكته مهم: ديه از بين بردن دندان مي‌بايست در زمان تعيين شده توسط دادگاه به فرد پرداخت شود و در غير اين صورت شاكي مي‌تواند در دادگاه خواهان مطالبه ديه خود شود.

سوالات متداول

آيا به فردي كه دندان‌هاي او توسط مجرم از بين رفته‌اند ديه تعلق مي‌گيرد ؟

بله به نسبت مقدار آسيبي كه به مجرم ‌وارد شده است به او ديه تعلق خواهد گرفت.

ديه از بين بردن دندان‌هاي عقب چقدر است ؟

ديه از بين بردن دندان‌هاي عقبي يك چهلم ديه كامل است كه توضيحات كامل‌تر در متن مقاله آمده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص د‌يه دندان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون د‌يه دندان پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

 

منبع : ديه دندان


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ديه دندان،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۴:۰۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

هرگاه فردي به هركدام از اعضاي بدن فرد ديگر آسيب وارد كنند و يا اينكه شخصي را بكشد مي‌بايست قصاص شود اما قانونگذاران شرايطي را پيش بيني كرده‌اند كه طبق اين شرايط مجرم مي‌تواند به جاي مجازات به شاكي ديه پرداخت كند و رضايت ‌او را جلب كند. ديه انواع مختلفي دارد كه يكي از آن‌ها ديه به كما رفتن مي‌باشد. در ادامه قصد داريم در مورد ديه به كما رفتن توضيحات كامل‌تري را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : ديه كما

 

 

 

 

به كما رفتن به چه معناست ؟

به كما رفتن به معناي از دست دادن هوشياري كامل فرد مي‌باشد ‌و هر فردي كه به كما برود با كمك دردناك‌ترين محرك‌هاي فيزيكي نيز نمي‌تواند هوشياري خود را به دست بياورد. عواملي مثل خوردن سم، ضربه به سر و… مي‌تواند باعث به كما رفتن افراد بشود. حال اگر فردي با عمل مجرمانه خود باعث به كما رفتن فرد ديگر شود مي بايست به او د‌يه پرداخت كند.

ديه به كما رفتن چقدر است ؟

در قانون كشور ما براي بيشتر اعضاي بدن د‌يه‌اي معين شده است اما نمي‌توان براي همه نقاط بدن د‌يه مشخصي را در نظر گرفت زيرا ميزان آسيب هر فرد با فرد ديگر تفاوت دارد و در قانون نيز براي برخي موارد د‌يه‌اي تعيين نشده است.

در قانون كشور ما براي به كما رفتن نيز هيچ د‌يه مشخصي در نظر گرفته نشده است اما اگر فردي باعث به كما رفتن فرد ديگر شود مي‌بايست بر اساس محاسبات پزشكي قانوني و كارشناسان ارش بپردازد. پس مي‌توان نتيجه ‌گرفت كه د‌يه‌ كما رفتگي اندازه مشخصي ندارد و توسط پزشكي قانوني و كارشناسان تعيين مي‌شود كه به چنين د‌يه‌اي ارش نيز گفته مي‌شود.

آيا مي‌توان ديه عوارض ناشي از به كما رفتن را نيز مطالبه كرد ؟

بر اساس ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامي اگر فردي توسط عمل فرد ديگر به كما برود و با ‌به‌ كما رفتن دچار عارضه‌اي شود مي‌تواند د‌يه عوارض ناشي از كما رفتن را نيز مطالبه كند كه اندازه آن‌ را كارشناسان و پزشكان متخصص پزشكي قانوني تعيين مي‌كنند. براي مثال ممكن ‌است فرد با به كما رفتن بينايي يا حافظه خود را از دست بدهد كه در اين موارد مي‌تواند د‌يه آن‌ها را نيز مطالبه كند.

ديه كما منجر به مرگ

در برخي موارد ممكن است فردي كه به كما رفته است ديگر هوشياري خود را به دست نياورد و فوت كند كه در اين صورت مي‌بايست د‌يه يك ‌انسان كامل به ولي دم او پرداخت شود. در اين حالت شخص مجرم مي بايست د‌يه كامل انسان كه امسال ‌معادل 480 ميليون تومان است را به ايشان بپردازد. لازم به ذكر است كه د‌يه كامل انسان هر سال تغيير مي‌كند و افزايش مي‌يابد.

سوالات متداول

آيا به كما رفتن نيز مي‌تواند باعث تعلق د‌يه به فرد شود ؟

بله در اين صورت فرد يا ولي دمش مي‌توانند براي مطالبه د‌يه به دادگاه مراجعه كنند كه اطلاعات كامل‌تر در متن مقاله آمده است.

د‌يه به كما رفتني كه منجر به مرگ شود چقدر است ؟

در صورتي كه فرد پس از به كما رفتن فوت ‌كند د‌يه كامل انسان معادل 480 ميليون تومان به ولي دم او او تعلق خواهد گرفت كه اطلاعات كامل‌تر در متن مقاله آمده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص ديه كما، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ديه كما پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

منبع : ديه كما


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ديه كما،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۲:۱۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

امروزه ميزان شكايات و تشكيل پرونده‌هاي قضايي در دادگاه‌ها بسيار بيشتر از سال‌هاي قبل شده است. با افزايش تعداد پرونده‌هاي قضايي رسيدگي به اين پرونده‌ها بسيار سخت و زمان بر شده است. اما با تاسيس سامانه خدمات الكترونيك قضايي اين مشكل به خوبي رفع گرديده است. در ادامه قصد داريم در مورد پيگيري پرونده قضايي با شماره پرونده از طريق سامانه خدمات الكترونيك قضايي توضيحات كامل‌‌‌تري را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : پيگيري شماره پرونده

 

 

 

 

پيگيري پرونده‌هاي قضايي به صورت غير حضوري

همانطور كه گفتيم بررسي پرونده‌هاي قضايي و همچنين پيگيري آن‌ها كاري سخت و زمان بر است. به همين علت سامانه خدمات الكترونيك قضايي توسط دستگاه قضا تاسيس گرديده است تا افراد بتوانند امور حقوقي خود را از طريق همين سامانه به صورت غير حضوري انجام دهند. پيگيري پرونده‌هاي قضايي نيز از جمله اموري است كه مي‌توان آن را به صورت غير حضوري و از طريق همين سامانه به انجام رساند. برخي از افراد تصور مي‌كنند كه ‌اين سامانه تنها براي ثبت دادخواست، ارائه ابلاغيه و… مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما در اين خصوص مي‌بايست بگوييم هر فرد مي‌تواند براي پيگيري پرونده قضايي خود نيز از اين سامانه ‌كمك بگيرد و با طي كردن چندين مرحله مي‌تواند در كوتاه‌‌‌ترين زمان ممكن پرونده قضايي خود را با استفاده از شماره پرونده‌اش پيگيري كند.

مراحل پيگيري پرونده قضايي با شماره پرونده

براي اينكه افراد بتوانند به صورت غير حضوري پرونده قضايي خود را پيگيري كنند مي‌بايست مراحل زير را به انجام برسانند:

  • در ابتدا مي‌بايست عبارت سامانه خدمات الكترونيك قضايي را در مرورگر خود سرچ كنيد. عكس سپس وارد سامانه شويد و روي گزينه اطلاع رساني با رمز پرونده كليك نماييد.عكس
  • در مرحله بعدي دو كادر خالي وجود دارد كه بايد در آن‌ها كد ملي، رمز شخصي و شماره تلفن همراه خود را وارد كنيد.عكس
  • در مرحله سوم براي شما پيامكي مبني بر رمز شش رقمي موقت ارسال مي‌شود كه بايد آن را داخل كادر خالي نمايش داده شده روي صفحه وارد كنيد و روي گزينه مرحله بعد كليك كنيد.عكس
  • حالا صفحه جديدي نمايش داده مي‌شود كه مي‌بايست در كادر‌هاي خالي آن شماره پرونده، رديف پرونده و رمز ۱۶ رقمي شخصي پرونده خود را وارد كنيد، حالا گزينه روند كار پرونده را فعال كنيد و پرونده خود را پيگيري كنيد.عكس

دريافت شماره، رديف و رمز پرونده

چنانچه براي پيگيري پرونده قضايي خود به رديف، شماره و رمز پرونده خود نياز داشتيد مي‌بايست به دفتر خدمات الكترونيك قضايي شهرتان به صورت حضوري مراجعه كنيد. در اين دفتر شما احراز هويت خواهيد شد و نياز يه ارائه برخي مدارك مانند كارت ملي، شناسنامه و… خواهد بود. پس از احراز هويت تمام اطلاعات پرونده در اختيارتان قرار خواهد گرفت.

سوالات متداول

آيا مي‌توان پرونده‌هاي قضايي را به صورت غير حضوري پيگيري كرد‌‌‌‌ ؟

بله اين كار از طريق سامانه خدمات الكترونيك قضايي امكانپذير خواهد بود كه توضيحات كامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

چگونه مي‌توان رمز پرونده را دريافت كرد‌‌‌‌ ؟

براي اين كار مي‌بايست به دفتر خدمات الكترونيك قضايي مراجعه نمود كه توضيحات كامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص پيگيري با شمار‌ه پرونده، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون پيگيري با شمار‌ه پرونده پاسخ دهند.

 

 

 

منبع : پيگيري شماره پرونده


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: پيگيري شماره پرونده،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۸:۱۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

امروزه نيمي از جمعيت كشور به كا‌ر اشتغال دارند و مشمول قانون ‌كا‌ر در كشور مي‌شوند. همه افراد در ساعات اول صبح ‌به سركا‌ر رفته و در ابتداي شب از سركا‌ر بازمي‌گردند. در برخي موارد نيز ممكن ‌است اين ساعت كار برعكس شود و فرد به جاي كا‌ر در ساعت روز در ساعات شب كا‌ر كند. در ادامه قصد داريم در مورد محدوديت مدت زمان كا‌ر توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : ساعت كار در قانون كار

 

 

 

 

محدوديت مدت زمان كار چيست ؟

همانطور كه در بالا گفته شد كا‌رگران در ساعات اول صبح به سركا‌ر مي‌روند و تا يك مدت زمان مشخص به كا‌ر كردن مي‌پردازند. كا‌ر كردن مي‌تواند براي افراد بسيار مفيد باشد اما اگر فرد ساعات زيادي را در روز به كار كردن بپردازد باعث وارد شدن ضرر و زيان‌هاي جسمي و روحي زيادي به خودش خواهد شد. به همين دليل در قانون كا‌ر ساعت كا‌ري مشخصي براي مشاغل مختلف در نظر گرفته شده است و طبق اين قانون هيچ كا‌رفرمايي حق ندارد از كا‌رگر بيش از زمان مشخصي در روز كا‌ر بكشد.

ساعت كاري كا‌ركنان در قوانين بين المللي

در قوانين حقوقي بين المللي نيز براي كا‌ر ساعات كا‌ري خاصي در نظر گرفته شده است تا به كا‌رگر در حين كا‌ر آسيب وارد نشود. در اكثر كشور‌هاي جهان ساعت كا‌ر حداكثر هشت ساعت در روز مي‌باشد و هر فرد مي‌بايست ۴۸ ساعت را در هفته كا‌ر كند. برخي كشور‌هاي اروپايي ساعت كا‌ر كا‌رگران را از ۴۸ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت يا ۳۵ ساعت كاهش داده‌اند تا بتوانند از كا‌رگران حمايت كنند و از بهره كشي آنان توسط كا‌رفرما جلوگيري نمايند.

ساعت كار در قانون اساسي ايران

براي ساعت كا‌ر كا‌رگران در ايران نيز محدوديت‌هايي اعمال شده است و طبق قانون كا‌ر كشورمان هيچ كا‌رفرمايي نمي‌تواند بيش از ساعات قانوني از كا‌رگر بخواهد كه به كا‌ر كردن بپردازد. طبق قانون كا‌ر ساعت كا‌ري كا‌رگران بايد مطابق دو مورد زير تعيين شود:

  • ساعت كا‌ر هر كا‌رگر نبايد به قدري كم باشد كه كشور با مشكل اقتصادي و كمبود توليدات داخلي مواجه شود.
  • ساعت كا‌ري كا‌رگر بايد به گونه‌اي باشد كه كا‌رگر بتواند ساعاتي را نيز به خودسازي معنوي، ارتقاي مهارت‌هاي فني و كا‌ري و تفريح اختصاص دهد.
  • ساعت كا‌ر مي‌بايست به اندازه‌‌اي باشد كه كا‌رگر بتواند علاوه بر تفريحات خود استراحت نيز داشته باشد.

ميزان ساعت كار كا‌رگران مختلف در قانون كشور ما

  • هر كا‌رگر مي‌بايست حداكثر هشت ساعت در روز و ۴۴ ساعت در هفته كا‌ر كند.
  • كا‌رگراني كه در مشاغل سخت و زيان آور مشغول به كا‌ر هستند مي‌بايست حداكثر شش ساعت در روز و ۳۶ ساعت در هفته به كا‌ر كردن بپردازند. البته در قانون كا‌ر براي مشاغل بسيار پرخطر و كا‌ر‌هاي شبانه ساعت كا‌ري كمتري در هفته در نظر گرفته شده است و حتي ممكن است سي ساعت كا‌ر در هفته براي كا‌رگراني كه به چنين كا‌ر‌هايي اشتغال دارند كافي باشد.

طبق قانون در برخي موارد كه اداره كا‌ر موافقت كند كا‌رفرما مي‌تواند براي كا‌رگاه يا شركت‌ خود اضافه كا‌ري نيز تعيين‌ كند كه اگر كا‌رگر موافقت كند ساعت بيشتري را كا‌ر مي‌كند.

نكته بسيار مهم: ساعاتي كه كا‌رگران به استراحت و تفريح مي‌پردازند باعث نمي‌شود كه كا‌رفرما از حقوقشان كسر كند. در صورت اضافه كا‌ري كا‌رگر مي‌بايست چهل درصد اضافه حقوق دريافت كند.

ساعت كار كارمندان دولتي

ساعت كا‌ر كا‌رمندان‌ دولتي با توجه به جغرافيا و منطقه‌‌اي كه در آن زندگي مي‌كنند تعيين مي‌شود و متغير خواهد بود. ساعت كا‌ر هر كا‌رمند دولتي ۴۴ ساعت در هفته تعيين گشته است. كا‌رمندان دولتي اين حق را دارند كه يك چهارم ساعت كا‌ر تعيين شده را كا‌ر كنند اما در اين‌صورت حقوق آن‌ها بر اساس ساعت‌هايي كه كا‌ر كرده‌اند معين مي‌شود.

سوالات متدوال

ساعت كا‌ر كا‌رگران در روز چقدر است ؟

ساعت كا‌ر هر كا‌رگر در روز حداكثر هشت ساعت است.

ساعت كا‌ر كا‌رگراني كه در مشاغل سخت و زيان آور فعاليت مي‌كنند چقدر است ؟

ساعت كا‌ر اين كا‌رگران حداكثر شش ساعت در روز مي‌باشد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص ساعات كاري كارگر، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ساعات كاري كارگر پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

منبع : ساعت كار در قانون كار

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ساعت كار در قانون كار،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۱:۱۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

توافقات مطرح شده بين شخص موكل با وكيل بايد به شكل مكتوب ثبت گردد. از اين رو وكالتنامه بين اين دو منعقد مي‌شود و هرآنچه كه با هم توافق كرده‌اند در آن ذكر مي‌شود از جمله نوع وكالت، موضوع وكالت و… بر اساس قانون وكالت نامه‌ها يا در قالب سند رسمي هستند يا به صورت غير رسمي. در اين مطلب وكالت نامه عادي و چگونگي مورد تاييد بودن آن‌ها را بررسي مي‌نماييم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : وكالت نامه عادي چيست

 

 

 

وكالت نامه و انواع آن

وكا‌لت نامه قراردادي است ميان وكيل و موكل كه در آن مواردي از جمله حق الوكاله، مشخصات موكل و ميزان اختيارات وكيل قيد مي‌گردد. براي انعقاد وكا‌لت نامه بايد شرايط قانوني رعايت شود. بر اساس مرجع تنظيم، وكا‌لت نامه به دو صورت زير تقسيم مي‌شود:

  1. وكا‌لتنامه رسمي: در دفاتر اسناد رسمي توسط مامور رسمي وكا‌لتنامه بين طرفين تنظيم مي‌گردد.
  2. وكا‌لتنامه عادي: هرگاه كه وكا‌لت نامه در مكاني غير از دفاتر اسناد رسمي تنظيم گردد عادي مي‌باشد.

اعتبار وكالت نامه عادي

عموم وكا‌لتنامه‌هايي تنظيم مي‌گردد از نوع وكا‌لتنامه عادي هستند. زيرا امروزه وكيل با موكل خود بدون اين كه به دفاتر اسناد رسمي مراجعه كنند با هم توافق مي‌كنند و وكا‌لتنامه را امضا مي‌نمايند. اين نوع از وكا‌لتنامه مورد تاييد قانون گذار است و در صورت داشتن امضا داراي اعتبار نيز مي‌باشد. حتي در مواردي براي اعتبار بيشتر وكا‌لتنامه عادي گواهي امضا به آن اضافه مي‌شود.

شرايط تاييد وكالتنامه عادي

ماده 34 قانون آئين دادرسي مدني براي اينكه وكا‌لتنامه عادي مورد تاييد قرار بگيرد شرايط زير را مطرح كرده است از جمله:

  1. چنانچه وكا‌لت نامه عادي در ايران تنظيم شود وكيل بايد در زير وكا‌لت نامه تاييد نمايد كه خود موكل آن را امضا كرده است.
  2. اگر وكا‌لت نامه عادي در خارج از ايران تنظيم شود يكي از ماموران سياسي يا كنسولي ايران آن را تاييد نمايد.
  3. اگر وكا‌لتنامه عادي در ضمن جلسه دادرسي به دادگاه تقديم گردد در داخل صورت جلسه ذكر مي‌گردد و به تاييد موكل مي‌رسد.
  4. اگر به دليل شرايط موجود موكل در زندان باشد وكيل مي‌تواند براي گرفتن امضا به زندان مراجعه نمايد. در اين صورت رئيس زندان يا معاون او اثر انگشت او را تصديق مي‌كند.

سوالات متداول

وكا‌لت نامه عادي چيست ؟

هر گاه وكا‌لتنامه خارج از دفاتر اسناد رسمي و توسط خود وكيل تهيه شود وكا‌لتنامه عادي است كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

آيا وكا‌لت نامه عادي داراي اعتبار است ؟

بله اين نوع از وكا‌لتنامه هم اعتبار دارد. ولي اعتبار داشتن آن مستلزم رعايت شرايط قانوني است كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

شرايط تاييد وكا‌لتنامه عادي چيست ؟

در صورتي كه وكيل امضاي موكل را تصديق نمايد وكا‌لتنامه عادي تاييد مي‌شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص وكالت نا‌مه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون وكالت نا‌مه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

 

 

منبع : وكالت نامه عادي چيست

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: وكالت نامه عادي چيست،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۰:۲۶ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

افرادي كه در مشاغل مختلف مشغول هستند با پرداخت مبلغي به طور ماهيانه مي‌توانند خود را بيمه كنند و در مقابل در زمان پيري و هنگامي كه توان لازم براي فعاليت و كار كردن را ندارند حقوق بازنشستگي دريافت مي‌كنند. براي اينكه بتوان از بيمه بازنشستگي استفاده كرد بايد در ابتدا به طور ماهيانه مبلغي به بيمه پرداخت نمود. ميزان ماه‌هاي پرداختي در قانون مشخص شده است ولي اگر شخصي بخواهد به هر دليلي زودتر بازنشسته شود مي‌تواند مدت ماه‌هاي باقي مانده را بخرد. در اين مطلب خريد سابقه بيمه را بررسي مي‌كنيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : خريد سابقه بيمه

 

 

 

مدت زمان پرداخت بيمه

در قانون تامين اجتماعي براي مدت زمان پرداخت بيمه يك حداقل و حداكثر مشخص شده است. حداقل زمان پرداخت بيمه ده سال و حداكثر مدت زمان آن 30 سال است. از اين رو شخصي كه به مدت سي سال ماهيانه مبلغي را به بيمه داده باشد مي‌تواند بعد از پايان سي سال هر ماه بازنشستگي خود را دريافت بنمايد. از سوي ديگر بر اساس قانون تامين اجتماعي به افرادي كه كمتر 10 سال حق بيمه پرداخته‌اند هيچ حقوق بازنشستگي تعلق نمي‌گيرد. يعني اگر اين فرد به سن 60 سال برسد ولي هنوز ده سال حق بيمه پرداخت نكرده باشد نمي‌تواند بازنشسته شود.

به طور مثال آقاي ب 60 سال سن دارد ولي فقط 7 سال حق بيمه پرداخت كرده است در اين صورت به دليل اينكه كمتر از ميزان حداقلي حق بيمه داده به او حقوق بازنشستگي تعلق نمي‌گيرد.

كسري ماه‌هاي پرداخت بيمه | خريد سابقه بيمه

كسري و كمبود ماه‌هاي بيمه به اين معني است كه شخص به ميزان تعيين شده در قانون حق بيمه نداده است و چند ماه يا چند سال كمتر پرداخت كرده است.

گاهي پيش مي‌آيد كه شخصي به سن بازنشستگي رسيده است اما تعداد ماه‌هايي كه حق بيمه پرداخت كرده است كمتر از سي سال است. به طور مثال آقاي الف 60 سال سن دارد ولي به مدت 23 سال حق بيمه پرداخته است. آقاي الف نه سال تا دريافت حقوق كامل كسري دارد در اين صورت به او باز هم بازنشستگي تعلق مي‌گيرد ولي مبلغ حقوق بازنشستگي دريافتي او بر اساس 23 سال محاسبه مي‌شود.

يا اينكه فرد 47 سال سن دارد و به مدت 28 سال حق بيمه پرداخت كرده و 2 سال كسري دارد تا بتواند بازنشسته شود.

خريد مدت زمان باقيمانده از بيمه | خريد سابقه بيمه

خريد كسري و باقيمانده‌‌ ماه‌هاي بيمه به معناي اين است كه فرد به ميزان تعيين شده از سوي قانون حق بيمه پرداخت نكرده و مي‌خواهد به صورت يك جا حق بيمه مدت زمان باقي مانده را پرداخت كند. اما از نظر قانوني اين امكان وجود ندارد كه افراد كسري ماه‌هاي پرداخت حق بيمه‌‌ خود را به صورت يكجا پرداخت كنند و بازنشسته شوند.

به طور مثال شخص به سن شصت سال رسيده است و 27 سال حق بيمه پرداخته است. اين شخص سه سال كسر دارد تا بتواند حقوق كامل سي سال را دريافت نمايد. در اين صورت اين امكان وجود ندارد كه به طور يكجا اين سه سال را يكجا پرداخت كند و فقط همان حقوق 27 سال حق بيمه را دريافت مي‌كند. يا اينكه فرد 25 سال حق بيمه داده و مي‌خواهد پنج سال مابقي را يك جا بدهد تا بازنشسته شود.

اما در يك مورد كه قانون به بيمه شده اجازه داده است تا بتواند مدت باقيمانده را بخرد. آن هم زماني است كه شخص به سن بازنشستگي رسيده اما هنوز 10 سال حق بيمه نداده است. در اين مورد از يك طرف قانون اين جواز را نمي‌دهد كه فرد بازنشسته شود زيرا حداقل ده سال حق بيمه خود را نداده است و از طرفي هم قانون با توجه به سن فرد مي‌خواهد او بازنشسته شود براي همين به فرد اجازه داده شده است در اين مورد ماه‌هاي كسري را بخرد. به طور مثال شخص به سن 60 سال رسيده ولي فقط 7 سال حق بيمه داده است در اين صورت مي‌تواند سه سال باقيمانده را يك جا پرداخت كند و با ده سال حق بيمه بازنشسته شود.

سوالات متداول

منظور از خريد مدت باقيمانده چيست ؟

يعني اينكه شخص به طور يكجا حق بيمه‌‌ مدت زماني كه باقيمانده است را پرداخت كند كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

آيا مي‌توان حق بيمه ماه‌هاي باقيمانده را يكجا پرداخت كرد ؟

خير از نظر قانون تامين اجتماعي فرد نمي‌تواند به طور يك جا حق بيمه‌‌ ماه‌هاي باقي مانده را پرداخت كند مگر در يك مورد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص خريد سا‌بقه بيمه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون خريد سا‌بقه بيمه پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

 

 

منبع : خريد سابقه بيمه

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: خريد سابقه بيمه،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۹:۳۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

همواره در طول تاريخ شاهد آن بوده‌ايم كه انسان براي برآورده كردن نيازهاي خود به كار و فعاليت‌هايي مانند كشاورزي و… روي آورده است. اما هر موجودي تا حدي توان و قدرت كار دارد و بعد از رسيدن به يك سني نمي‌تواند به كار و فعاليت‌هاي سخت مشغول باشد. از اين ‌رو سازمان تامين اجتماعي بعد از يك سن مشخص مبلغي را به عنوان بازنشستگي پرداخت مي‌كند. سن بازنشستگي در ايران معلوم است اما افراد مي‌توانند در صورت وجود شرايطي قبل از رسيدن به اين سن نيز خود را بازنشسته كنند. در اين مطلب بازنشستگي قبل از سن تعيين شده در قانون را بررسي مي‌كنيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : سن بازنشستگي 

 

 

 

سن بازنشستگي

به طور كلي با توجه به آنچه كه در قانون تامين اجتماعي ماده 76 آمده است سن بازنشستگي در ايران براي آقايان 60 سال و براي خانم‌ها 55 سال است. در اين سن اشخاص بايد حداقل ده سال حق بيمه داده باشند تا بازنشسته شوند. اگر افراد به سن بازنشستگي رسيده‌اند ولي به مدت 10 سال حق بيمه نداده‌اند حق بيمه مدت زماني كه كسر دارند را يكجا پرداخت مي‌كنند و اين گونه بازنشسته مي‌شوند.

بازنشستگي قبل از سن تعيين شده قانون

در برخي از موارد قانون اين امتياز را براي اشخاص قائل شده است كه قبل از رسيدن به سن تعيين شده در قانون بازنشسته شوند از جمله موارد زير:

  1. پرداخت سي سال تمام حق بيمه با شرط سني: با توجه به تبصره 1 ماده 76 قانون تامين اجتماعي آقايان با رسيدن به 50 سالگي و خانم‌ها 45 سالگي در صورتي كه سي تا سي و پنج سال تمام حق بيمه پرداخت كرده باشند مستمري بازنشستگي دريافت مي‌كنند.
  2. بانوان كارگر: با توجه به تبصره 4 ماده 76 قانون تامين اجتماعي بانواني كه در كارگاه‌هاي مشمول قانون كار فعاليت دارند با داشتن بيست سال سابقه بيمه و 42 سال سن حق بازنشسته شدن دارند.
  3. پرداخت سي و پنج سال حق بيمه بدون شرط سني: در قانون تامين اجتماعي حداكثر زمان پرداخت حق بيمه 35 سال است بنابراين با توجه به ماده 76 تبصره سوم اين قانون اشخاص با پرداخت سي و پنج سال حق بيمه در هر سني بازنشسته مي‌شوند.
  4. كارگران مشاغل سخت و زيان آور: هر فردي كه شغلش از جمله كارهايي است كه از سوي وزارت كار به عنوان مشاغل سخت برشمرده شده در صورتي كه بيست سال متوالي يا بيست و پنج سال متناوب سابقه بيمه داشته باشد مي‌تواند بازنشسته شود.
  5. جانبازان: براي بازنشسته شدن هيچ شرط سني ندارند و با 20 سال سابقه پرداخت بيمه، حق درخواست بازنشستگي را دارند.
  6. معلولان عادي: اين دسته از افراد با بيست سال سابقه بيمه بازنشسته مي‌شوند. مشروط بر اينكه آقايان معلول پنجاه سال و بانوان چهل و پنج سال سن داشته باشند.

سوالات متداول

سن بازنشستگي در ايران چند سال است ؟

آقايان در سن شصت سالگي و زنان در سن پنجاه و پنج سالگي بازنشسته مي‌شوند كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

آيا مي‌توان قبل از رسيدن به سن تعيين شده در قانون بازنشسته شد ؟

بله. در صورت وجود شرايط قانوني شخص مي‌تواند قبل از سني كه در قانون تعيين شده بازنشسته شود كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص سن بازنشستگي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون سن بازنشستگي پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: سن بازنشستگي،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۸:۴۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

همانطور‌‌‌ كه مي‌دانيد جرائم انواع و اقسام‌ مختلفي دارند. اما برخي از جرم‌ها به صورت زباني انجام مي‌شوند و فرد با وجود اينكه‌ هنوز هيچ عملي را انجام نداده است‌‌‌ و فقط آن را به زبان آورده است مرتكب جرم مي‌شود. تهديد نيز يكي از همين جرائم‌ مي‌باشد كه براي‌‌‌ آن‌ مجازات معين شده‌‌اي توسط قانونگذاران وضع گرديده است. در ادامه قصد داريم در خصوص اينكه جرم تهديد چيست توضيحات كاملي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

منبع : تهديد چيست

 

 

 

جرم تهديد چيست و چه تعريفي دارد ؟

تهديد كردن افراد از هر طريقي جرم محسوب مي‌شود. گاهي ديده مي‌شود كه افراد به ديگران مي‌گويند كه نسبت به آن‌ها كار بدي را انجام مي‌دهند و قصد دارند كه با اين كار ديگران را بترسانند. اين عمل تهديد ناميده مي‌شود و در قانون كشور ما جرم به حساب مي‌آيد. تهديد مي‌تواند شامل به قتل رساندن، بردن آبرو، آسيب‌هاي جسمي و… باشد و در هر صورت فردي كه ديگران را تهديد كند مجرم به شمار مي‌رود و طبق قانون مجازات خواهد شد. چنانچه فرد تهديد شده به دادگاه رجوع كند و اثبات‌‌‌ كند كه شخصي او را تهديد كرده است تا به وحشت بيفتد و بترسد دادگاه فرد تهديد كننده را به مجازات جرم تهديد محكوم مي‌كند.

مجازات جرم تهديد چيست ؟

مجازات تهديد در قانون ‌ما توسط قانونگذاران تعيين گرديده است. در صورتي كه فردي ديگري را به قتل، آسيب جسمي، افشاي سر و راز و مسائلي از اين قبيل تهديد نموده باشد به مجازات زير محكوم ‌خواهد گرديد:

  • فرد تهديد كننده به تحمل ۷۴ ضربه شلاق يا حبس از دو ماه الي دو سال محكوم مي‌گردد. در اين صورت مي‌توان نتيجه گرفت كه يكي از اين دو مجازات در خصوص فرد اعمال خواهد شد و اينكه مجازات مجرم زندان باشد يا تحمل شلاق با توجه‌ به شرايط او و نظر قاضي معين مي‌شود.

تهديد توام به اجبار فرد براي گرفتن سند و امضا

تا به اينجا خوانديم كه تهديد جرمي بزرگ است و شامل مجازات مي‌شود. اما در برخي موارد ديده مي‌شود كه فرد ديگري را تهديد مي‌كند و علاوه بر تهديد كردن از او مي‌خواهد سندي را به او بدهد و يا چيزي را امضا كند و… كه در اين صورت مجازات فرد سنگين‌‌‌‌تر مي‌شود. در اين مورد فرد تهديد كننده كه قصد داشته با تهديد ديگري را وادار به امضا سند و… كند به حبس از سه ماه الي دو سال و يا تحمل شلاق تا ۷۴ ضربه محكوم مي‌شود.

سوالات متداول

چرا تهديد جرم تلقي مي‌شود ؟

زيرا اين جرم باعث وحشت و آزار فرد مي‌شود و همين دليل باعث شده است كه قانون آن ‌را منع نمايد.

مجازات شلاق براي جرم تهديد چقدر است ؟

مجازات شلاق براي جرم تهديد تا ۷۴ ضربه خواهد بود.

اگر به فردي بگوييم كه او را زخمي‌ مي‌كنيم چه جرمي صورت گرفته است ؟

در اين صورت جرم تهديد صورت گرفته است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص جرم تهديد، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون جرم تهديد پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

 

 

 

منبع : تهديد چيست

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: تهديد چيست،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۷:۵۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی