مشاوره حقوقي
مشاوره حقوقي

مرجع صادر كننده جواز كسب مرغ فروشي در هر شهر متفاوت است. از آنجا كه يكي از مشاغل پردرآمد در ايران كه بسياري از كسبه به سمت آن گرايش دارند فروش مرغ و ماهي است. براي ورود به عرصه فروش مرغ علاوه بر داشتن مهارت بايد مجوزهاي لازمه را از مراجع ذي صلاح كسب نمود. اگر قصد احداث واحد فروش مرغ يا ماهي را داريد، حتما پيش از هر چيز از شرايط لازم اطلاع حاصل كرده تا متضرر نشويد. در ادامه مرجع صادر كننده و ساير شرايط فروش مرغ را در تهران بررسي كرده‌ايم. براي آشنايي بيشتر با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : جواز مرغ فروشي

آيا گرفتن جواز كسب ماهي و مرغ فروشي الزامي است؟

پروانه كسب سندي است كه نشان مي‌دهد فرد صلاحيت ارائه خدمات و كالا را دارد. براي هر شخصي ‌كه بخواهد به صورت قانوني فعاليت فروش مرغ انجام دهد گرفتن پروانه كسب الزامي است. اين مجوز نشان دهنده قانوني بودن فعاليت فروش است و مرجع صادركننده آن در تهران اتحاديه صنف فروشندگان پرنده و ماهي مي‌باشد. به موجب اين جواز مي‌توانيد از امتيازات مربوط به اتحاديه مربوطه بهره مند شده و از حمايت هاي اتحاديه شامل حالتان شود. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره جواز كسب كليك كنيد.

مساحت مورد نياز براي گرفتن جواز كسب مرغ فروشي چه قدر است؟

چه كاسب بخواهد ملكي را خريداري كند و چه بخواهد اجاره كند بايد به اين نكته توجه كند كه حداقل مساحت لازم براي جواز كسب خرده فروشي مرغ فروشي 12 متر مربع است. در قانون مربوط به اتحاديه صنف پرندگان براي هر فعاليت مرتبط (در تهران) به صورت جداگانه مساحت تعيين شده، عبارت است از:

1 – توزيع كننده و عمده فروشي مرغ، ماهي و تخم مرغ

2 – خرده فروشي مرغ، ماهي و تخم مرغ

3 – فروشنده انواع پرنده هاي زينتي (قناري و غيره)

4 – فروشنده ماهي‌هاي زينتي (آكواريم)

5 – فروشنده جوجه يك روزه

6 – فروشنده پر

7- فروش ملزومات پرنده‌هاي زينتي با كد isic 523839

8- فروش ملزومات آكواريوم با  كد isic 1/523839

9- دفتر تهيه و پخش گوشت مرغ

شرايط دريافت جواز كسب مرغ فروشي

الف: شرايط عمومي

۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سو پيشينه از نيروي انتظامي زيرا شخصي كه سابقه كيفري دارد نمي‌تواند جواز كسب مرغ فروشي دريافت كند.

۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل مي‌باشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند.

۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب

۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي

۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي

۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال

ب: شرايط اختصاصي

1- كارت بهداشت و گواهي معاينه پزشكي از مراكز بهداشتي درماني

2- داشتن محلي كه از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعيت مكاني مورد تاييد امكان قرار گيرد.

3- انتخاب نام متناسب با عفت عمومي

4- داشتن وسايل و تجهيزات متناسب و لازم براي فروش مرغ

مكان مناسب به منظور اتخاذ جواز كسب خرده فروشي مرغ و ماهي

علاوه براينكه قانون براي متراژ داخلي مرغ و ماهي فروشي ضوابطي را وضع نموده در خصوص موقعيت مكاني نيز موارد زير بايد رعايت شود:

1) نكات بهداشتي درمحيط مغازه بايد طبق پروتكل‌هاي قانون رعايت شود مانند داشتن هواكش مناسب.

2) الزامي نيست اما بهتر است كه واحد صنفي دوربين مدار بسته داشته باشد.

3)ديوارها و كف واحد بايد قابل شستشو (كاشي يا سيمان) باشد؛ شيب به سمت راه آب و داراي شير آب

4) تجاري بودن واحد و داشتن گواهي مشاغل شهرداري

شرايط محيطي و موقعيت مكاني آرايشگاه بايد به تاييد اماكن، وزارت بهداشت و درمان برسد.

مدارك لازم براي راه اندازي مرغ و ماهي فروشي

۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي

2) عكس سه در چهار آرايشگر متقاضي

3) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي

4) گواهي عدم سوپيشينه

5) كارت بهداشت

6) فيش واريزي مبلغ عضويت در صنف فروشندگان پرنده و ماهي

براي تكميل كامل مقاله مدارك لازم براي جواز كسب را بخوانيد.

مراحل گرفتن مجوز آرايشگاه

هر خانم و آقايي براي گرفتن جواز فروش مرغ و ماهي بايد مراحل زير را طي نمايد:

۱/ ارسال درخواست جواز فروش مرغ از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست مي‌تواند به صورت كتبي و حضوري به اتحاديه ابلاغ گردد.

۲/ تكميل فرم‌هاي اداري مربوطه و تحويل كليه مدارك لازم كميسيون بازرسي اتحاديه پرندگان از محل مغازه ديدن مي‌كنند و سپس در خصوص موقعيت مكاني و محيط واحد و مطابقت آن با قوانين گزارش تهيه مي‌كنند.

۳/ هيئت مديره جلسه‌اي تشكيل مي‌دهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مي‌نمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه فروش مرغ و ماهي براي فرد صادر مي‌شود.

۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت مي‌كند. جواز كسب هر فروشنده ابتدا براي يكسال صادر مي‌شود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد مي‌شود.

گرفتن مجوز فروش ماهي و مرغ چه قدر هزينه دارد؟

براي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود :

هزينه صدور پروانه 2.030.000 ريال

هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال

هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال

حق عضويت ساليانه اتحاديه آرايشگران 2.600.000 ريال

حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال

راه اندازي مغازه چه قدر زمان ميبرد؟

از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز كسب فروش مرغ در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه پرندگان موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود.

در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : جواز مرغ فروشي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ثبت نام بيمه بيكاري،
موضوع:
[ ۲۹ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۲۹:۳۰ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

همانطور كه همه ما ‌مي‌دانيم اقامه دعوا يا دفاع از آن علاوه بر اينكه ‌مي‌تواند باعث اتلاف وقت شود ممكن است شامل هزينه‌‌هايي نيز بشود كه ‌پرداخت آن‌‌‌ها به عهده خوانده و خواهان‌ خواهد بود. خسارات دادرسي نيز يكي از مواردي ‌مي‌باشد كه ممكن است خوانده از خواهان طلب ‌كند و يا برعكس اين مورد اتفاق بيفتد.‌ خسارات دادرسي انواع مختلفي دارند و قوانين زيادي نيز در خصوص آن‌‌ها وجود دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم در خصوص خسارت دادرسي توضيحات مفصلي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

 

منبع : خسارت دادرسي

خسارت دادرسي چيست‌‌‌ ؟

خسارات دادرسي به خسارت‌‌هايي گفته ‌مي‌شود كه‌ به صورت عمدي از طرف خواهان به خوانده و يا بالعكس از طرف خوانده به ‌خواهان تحميل شوند. طبق قانون هرگاه خوانده يا خواهان در دادگاه برنده شوند و قاضي حق را به آن‌‌ها بدهد چنانچه هزينه‌اي براي دادرسي پرداخت كرده باشند ‌مي‌توانند آن را از طرف مقابل به عنوان خسارت دادرسي طلب نموده و دريافت كنند. دليل اينكه خوانده و خواهان ‌مي‌توانند اين خسارات را از يكديگر طلب كنند اين است كه آن‌‌ها به علت طرح دعوي و زير پا گذاشتن قانون توسط طرف مقابل خود متحمل اين هزينه‌‌ها شده‌‌‌اند و فردي كه باعث تحميل اين خسارت به ديگري شود چه خوانده باشد و چه خواهان ‌مي‌بايست خسارات دادرسي را كه به طرف مقابل وارد نموده است را بپردازد.

به عنوان‌ مثال فردي با استفاده نامشروع از ملك ديگري مرتكب جرم تصرف عدواني ‌مي‌شود و صاحب ملك از او در دادگاه شكايت ‌مي‌كند. حال اگر صاحب ملك بخواهد براي طرح دعوا و شكايت خود وكيل بگيرد و يا هزينه دادرسي بپردازد اين هزينه‌‌ها به عنوان خسارت دادرسي به حساب ‌مي‌آيند و چون‌ مجرم با ارتكاب جرم خود باعث شده است كه اين هزينه‌‌ها به وجود بيايد موظف است كه اين خسارات را به صاحب ملك بپردازد.

چند مورد از مصاديق خسارت دادرسي

خسارت دادرسي در واقع هزينه‌‌هايي است كه براي اقامه دعوا و يا دفاع از آن به افراد تحميل ‌مي‌شود. براي درك بهتر مفهوم خسارات دادرسي در زير چند نمونه از مصاديق آن را نام برده‌ايم:

  • هزينه تمام برگه‌‌هايي كه به دادگاه ارائه ‌مي‌گردد.
  • هزينه‌‌هاي تحقيقات محلي
  • تمام هزينه‌‌هاي صدور قرار و حكم نيز جزو خسارات دادرسي به شمار ‌مي‌رود.
  • چنانچه هزينه‌اي براي بيان نظر كارشناس پرداخت شده باشد به عنوان ‌خسارت دادرسي به حساب خواهد آمد.
  • اگر فرد براي دفاع از دعواي خود از وكيل كمك بگيرد حق الوكاله‌اي كه به وكيل پرداخت كرده است نيز ‌مي‌تواند از خسارات دادرسي به حساب بيايد.

نحوه مطالبه خسارات دادرسي

معمولا خسارات دادرسي را يا خوانده از خواهان طلب ‌مي‌كند و يا برعكس اين موضوع اتفاق ‌مي‌افتد‌. اما در هر حال هردوي آن‌‌ها براي مطالبه خسارات دادرسي موظف هستند كه برخي مراحل را به انجام برسانند. در ابتدا ‌مي‌بايست فرد دادخواستي را مبني بر رسيدگي به خسارات ناشي از دادرسي به دادگاه ارائه كند. سپس دادگاه دادخواست او را بررسي كرده و در صورت صحيح بودن مقدار خسارات دادرسي را با كمك كارشناس تعيين خواهد كرد. در آخر نيز دادگاه طي صدور ‌حكمي‌ محكوم عليه را به پرداخت تمامي خسارات دادرسي محكوم خواهد كرد.

سوالات متداول

هزينه كارشناسي جزو خسارات دادرسي است‌‌‌ ؟

بله جزو خسارات دادرسي به حساب ‌مي‌آيد و قابل مطالبه خواهد بود.

چگونه ‌مي‌توان خسارات دادرسي را مطالبه كرد‌‌‌ ؟

براي اين كار ‌مي‌بايست چند مرحله را انجام داد كه توضيحات كامل‌‌تر در متن مقاله آمده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص خسارت دادرسي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون خسارت دادرسي پاسخ دهند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

 

 

منبع : خسارت دادرسي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: خسارت دادرسي،
موضوع:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۲:۱۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مدارك لازم براي جواز كسب همه رسته‌ها يكسان نيست. برخي از كسب و كار‌ها براي شروع كار خود نياز به مهارت خاصي دارند و برخي از آن‌ها با مصرف كنندگان ارتباط مستقيم دارند و موظف به رعايت بهداشت و حقوق آن‌ها هستند. بنابراين بنابر رسته فعاليت و نحوه ارائه خدمات يا كالا مدارك مورد نياز هم تفاوت پيدا مي‌كند. همچنين قانون نظام صنفي كشور براي حمايت از حقوق ارائه دهنده خدمات يا كالا و مشتريان، دريافت و تكميل مدارك را الزامي مي‌داند. صدور و نظارت بر كار مشاغل از طريق اتحاديه‌ها صورت مي‌گيرد. در ادامه مدارك و شرايط لازم براي دريافت جواز كسب را شرح داده‌ايم. براي آشنايي با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
 

مدارك و شرايط لازم براي جواز كسب

متقاضيان دريافت جواز كسب بايد شرايط و مدارك لازم را دارا باشند تا با ارائه مدارك لازم به مراجع ذي‌صلاح و احراز شرايط لازم جواز كسب صادر گردد. لذا بهتر است متقاضي پيش از ثبت نام و طي مراحل قانوني براي دريافت جواز كسب با شرايط و مدارك مورد نياز آشنا شود. زيرا بدين صورت آماده سازي و طي كردن روند قانوني آسان‌تر خواهد شد. پيشنهاد مي‌شود مقاله جواز كسب را نيز بخوانيد.

شرايط دريافت جواز كسب

شرايط لازم براي دريافت جواز كسب عبارت‌اند از:

  1. متقاضي دريافت جواز كسب بايد تابعيت ايران را داشته باشد. اگر تبعه خارجي قصد راه‌اندازي شغلي در ايران داشته باشند بايد از وزارت كار و امور اجتماعي مجوز دريافت كنند، به علاوه بايد گواهي معتبر اقامت را از وزارت كشور دريافت نمايند.
  2. متقاضي دريافت جواز كسب براي راه‌اندازي شغل خود در هر شهري بايد به مرجع ذي‌صلاح مربوطه در همان شهرستان مراجعه نمايد.
  3. صاحب كسب يا متقاضي دريافت جواز كسب بايد محلي جهت اشتغال به شغل مورد نظر محيا كند بنابراين يكي از شرايط مهم دارا بودن يك مكان مناسب (يا وسيله نقليه براي جواز سيار) است {خواه متقاضي مالك باشد يا اجاره‌نامه رسمي داشته باشد}.
  4. متقاضي حتماً بايد سواد خواندن و نوشتن داشته باشد. يعني حداقل بايد تا مقطع ابتدايي تحصيل كرده باشند. البته افراد بالاي 45 سال از دارا بودن اين شرط معاف هستند.

مدارك لازم براي دريافت جواز كسب

مدارك لازم جهت دريافت جواز عبارت‌اند از:

  1. مدارك شناسايي (كارت ملي و شناسنامه)
  2. عكس پرسنلي در قطعات سه در چهار به تعداد 3 الي 12 عدد (اتحاديه مربوطه مشخص مي‌كند) مورد نياز است. توجه داشته باشيد كه عكس پرسنلي بايد جديد باشد.
  3. براي دريافت جواز كسب شرط سني 18 سال وجود دارد.
  4. در صورتي كه متقاضي جواز كسب مرد باشد بايد گواهي معافيت از خدمت يا پايان خدمت را نيز ارائه دهد.
  5. متقاضي بايد گواهي عدم سوء پيشينه‌ي داشته باشد.
  6. مدارك لازم براي احراز محل اشتغال اعم از مدارك مالكيتي، اجاره‌نامه و مبايعه‌نامه.
  7. متقاضي بايد آخرين مدرك تحصيلي خود را ارائه دهد. زيرا متقاضي بايد خواندن و نوشتن را بلد باشد يعني در حداقلي‌ترين حالت ممكن بايد تحصيلات ابتدايي داشته باشد.
  8. آزمايش اعتياد و دريافت گواهي عدم اعتياد.
  9. متقاضي بايد سوابق شغلي خود را كاملاً در رزومه كاري خود درج نمايد.
  10. پرداخت ماليات و ارائه اوراق مالياتي و مدارك مورد نياز براي تشكيل پرونده.
  11. متقاضي براي دريافت جواز بايد موافقت اداره اماكن نيروي انتظامي را نيز دريافت كند و به عنوان يكي از مدارك اين گواهي موافقت را ارائه دهد.
  12. صلاحيت بهداشتي محل كسب و متقاضي با معاينه پزشكي احراز مي‌گردد. سپس كارت معاينه بهداشتي براي متقاضي صادر مي‌شود كه از مدارك مورد نياز دريافت جواز كسب است.
  13. برخي مشاغل خاص بايد صلاحيت و استاندارد فني داشته باشند و بايد مدارك احراز اين صلاحيت را نيز براي دريافت جواز كسب ارائه نمايند.

مراحل و نحوه ارائه مدارك

به طور خلاصه مراحل دريافت جواز كسب به شرح ذيل است:

  1. متقاضي بايد يك درخواست كتبي جهت دريافت جواز كسب را به اتحاديه صنف مورد نظرش ارائه نمايد. ارائه درخواست هم به صورت حضوري و هم به صورت مجازي و الكترونيكي قابل انجام است.
  2. واحد مربوطه در اتحاديه صنف درخواست متقاضي را ثبت مي‌كند و يك رسيد به متقاضي تحويل مي‌دهد.
  3. مرحله آخر بررسي درخواست و مدارك متقاضي جهت صدور جواز كسب مي‌باشد. طي كردن تمامي اين مراحل و صدور مجوز حدود يك تا 4 ماه زمان مي‌برد.

رد درخواست جواز كسب و اعتراض به آن

اتحاديه صنف مورد نظر متقاضي ممكن است درخواست جواز كسب را رد كند. در اين صورت متقاضي از زمان رد درخواستش حداكثر تا 20 روز فرصت دارد تا مراتب اعتراض خود را به مجمع امور صنفي اطلاع دهد. مجمع امور صنفي نيز پس از دريافت اعتراض به بررسي مجدد مي‌پردازد و نهايت تا 100 روز پس از اعتراض پاسخ نهايي خود را اعلام مي‌نمايند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

سؤالات متداول

مدارك لازم براي دريافت جواز كسب چيست؟

مدارك تابعيت ايراني، عكس پرسنلي، گواهي عدم سوء پيشينه، گواهي عدم اعتياد، آخرين مدرك تحصيلي، گواهي پايان خدمت باري آقايان و….

تبعه خارجي براي راه اندازي كسب و كار بايد از چه مرجعي جواز كسب دريافت نمايند؟

اگر تبعه خارجي قصد راه اندازي شغلي در ايران داشته باشند بايد از وزارت كار و امور اجتماعي مجوز دريافت كنند و لازم است گواهي معتبر اقامت را از وزارت كشور دريافت نمايند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۶:۲۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

دادگاه بدوي چگونه مرجعي مي‌باشد؟ بسياري از افراد در زندگي روزمره خود دچار اختلافاتي مي‌شوند كه ناچاراً براي حل آن بايد به دادگاه مراجعه كنند. اين اختلافات مي‌تواند خانوادگي، اقتصادي و…باشد. براي مثال براي حل دعاوي خانوادگي به دادگاه خانواده و براي رسيدگي به جرايم به دادگاه كيفري مراجعه مي‌كنيم. پس قدم اول براي حل اين اختلاف مراجعه به مراجع قضايي و طرح شكايت است و قدم دوم زماني است كه پاي شما به دادگاه باز مي‌شود. پس مسلما بايد دانش حقوقي خود را بالا ببريد تا سردرگم نشويد. يكي از اين موارد كه اطلاعاتي راجع به آن لازم است دادگاه بدوي است. در واقع دادگاه بدوي، همان دادگاهي است كه براي اولين بار شكايت شما را مورد بررسي قرار مي‌دهد و به آن رسيدگي مي‌كند.

 

منبع » دادگاه بدوي

دادگاه بدوي و وظايف آن

پس از اينكه اختلاف و مشكل خود را در مراجع قضايي مطرح كرديم و به اصطلاح شكايت كرديم تا به اختلاف و مشكل ما رسيدگي شود پرونده‌اي تشكيل مي‌شود و به مرجع قضايي (دادگاه) فرستاده مي‌شود و براي طرفين وقت رسيدگي تعيين مي‌كنند و در يك تاريخ مشخص از آن‌ها مي‌خواهند تا در دادگاه حضور داشته باشند.

قاضي پرونده، دلايل و اسناد و مدارك طرفين را بررسي خواهد كرد و طبق آن يك راي صادر مي‌كند.

بايد بدانيم كه دادگاه بدوي همان طور كه از نامش پيداست يك دادگاه اوليه است و رسيدگي به پرونده صرفاً با صدور راي در اين دادگاه تمام نمي‌شود و اكثر راي‌هاي صادره توسط طرفين دعوا قابل اعتراض است. زماني كه به راي صادر شده توسط دادگاه بدوي اعتراض شد و اين اعتراض قابل قبول واقع شد، پرونده جهت رسيدگي به دادگاه تجديد‌نظر فرستاده مي‌شود، دادگاه تجديد‌نظر مجزا از دادگاه بدوي است و در آن دوباره پرونده بررسي خواهد شد و راي صادر مي‌شود.

 

انواع دادگاه بدوي

باتوجه به موضوع شكايت و يا جرمي كه اتفاق افتاده است پرونده مورد نظر به يكي از دادگاه‌هايي كه در پايين توضيح داده شده است فرستاده مي‌شود:

دادگاه عمومي حقوقي

اين دادگاه صلاحيت رسيدگي اوليه و نخستين در تمامي دعوا‌ها و امور حقوقي (غير كيفري-جزايي) را دارد. معمولا صلاحيت اين دادگاه عام است و اكثرا پرونده‌هاي حقوقي در اين دادگاه طرح مي‌شوند مگر اينكه قانون براي يك موضوعي دادگاهي خاص تعيين كرده باشد كه در مطالب بعدي نمونه‌هاي آن ذكر مي‌شود.

دادگاه كيفري ۱

يك دادگاه عمومي جزايي است و جرايمي كه مجازات آن‌ها سلب حيات، حبس ابد و قطع عضو باشد در صلاحيت دادگاه كيفري ۱ قرار مي‌گيرد و همچنين رسيدگي به جنايات عمدي عليه تماميت جسماني (يعني جرائمي كه متوجه خود فرد است نه مال و اموال او مثل قتل، نقص عضو) يا جرائمي كه مجازات آن‌ها به ميزان نصف ديه كامل يا بيشتر باشد و جرائم موجب مجازات تعزيري درجه ۳ و بالاتر (جرائم تعزيري به ۸ دسته تقسيم مي‌شوند كه جرم تعزيري درجه ۱تا ۳ در صلاحيت اين دادگاه است) و نيز جرائم سياسي و مطبوعاتي در صلاحيت اين دادگاه است.

دادگاه كيفري ۲

اين دادگاه نيز يك دادگاه عمومي جزايي است و صلاحيت رسيدگي به تمامي جرائم كيفري را دارد مگر اينكه قانون آن جرم را در صلاحيت دادگاه ديگري مثل دادگاه كيفري ۱ يا انقلاب و… بداند.

دادگاه انقلاب

طبق ماده ۳۰۳ قانون آيين دادرسي كيفري صلاحيت دادگاه انقلاب در رسيدگي به جرائم زير است:

1. هر جرمي عليه امنيت داخلي و خارجي اتفاق افتد مانند: محاربه، افساد في الارض، بغي، تباني و اجتماع عليه جمهوري اسلامي ايران. همچنين اقداماتي نظير جرايم مسلحانه يا احراق، تخريب و اتلاف اموال به منظور مقابله با نظام اسلامي.

2. جرايمي كه در حوزه توهين به مقام بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران و مقام رهبري اتفاق مي‌افتد.

3. هر جرمي در حوزه مواد مخدر، روان گردان و پيش‌ساز‌هاي آن و قاچاق اسلحه، مهمات و اقلام و مواد تحت كنترل اتفاق بيفتد.

4. ساير مواردي كه به موجب قوانين خاص در صلاحيت اين دادگاه قرار مي‌گيرد.

دادگاه نظامي

به جرايم نظاميان كه در حيطه وظايف تخصصي خودشان مرتكب مي‌شوند در اين دادگاه رسيدگي مي‌شود.

دادگاه روحانيت

دادگاهي كه به جرائم روحانيان رسيدگي مي‌كند و لازم به ذكر است كه اين دادگاه مستقيما زير نظر رئيس قوه قضاييه خدمت مي‌كند.

نكته: با توجه به موضوع جرمي كه اتفاق افتاده است يا شكايتي كه مطرح شده است پرونده به يكي از دادگاه‌هاي توضيح داده شده در بالا فرستاده مي‌شود. تمامي اين دادگاه‌ها در صورتي كه پرونده براي اولين بار در آن جا مطرح و رسيدگي گردد و راي صادر شود دادگاه بدوي محسوب شده و راي صادره نيز راي بدوي است.

تاثير راي دادگاه بدوي در دادگاه تجديد‌نظر

وقتي از راي‌اي كه توسط دادگاه بدوي صادر شده تجديد‌نظر‌خواهي شود و به دادگاه تجديد نظر فرستاده شود، اين دادگاه دوباره به پرونده رسيدگي مي‌كند و اگر دلايل و اسناد و مدارك جديدي ارائه نشده باشد احتمال تغيير حكم بدوي بسيار كم است زيرا اصل بر قطعيت احكام است و نمي‌توان آن‌ها را تغيير داد مگر اينكه در حكم ايراداتي وجود داشته باشد كه خود يك مبحث جداگانه است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص دادگاه بدوي ، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون دادگاه بدوي پاسخ دهند.

سوالات متداول
دادگاه بدوي چه مرجعي مي‌باشد؟

دادگاه بدوي رسيدگي اوليه به دعاوي را بر عهده دارد.

دادگاه بدوي چه انواعي دارد؟

دادگاه بدوي انواع مختلفي دارد همچون دادگاه كيفري يك و دو، دادگاه عمومي حقوقي، دادگاه انقلاب، دادگاه ويژه روحانيت و…

ارزش راي دادگاه بدوي چه ميزان است؟

اگر در مهلت قانوني اعتراضي به راي نشود راي اجرا مي‌شود و قابليت سند رسمي را پيدا مي‌كند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع » دادگاه بدوي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: دادگاه بدوي،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۰۹:۳۶ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مرجع صادر كننده جواز كسب آرايشگاه يا پيرايش گري مردانه در هر شهر متفاوت است. در تهران اتحاديه صنف آرايشگران مردانه رسته پيرايشگري براي متقاضيان جواز صادر مي‌كند. براي آن كه بتوانيد در شهر خود مرجع صادركننده جوازتان را پيدا كنيد، مي‌توانيد با تلفن‌هاي درج شده و يا اتاق اصناف شهرستان‌تان تماس گرفته و اطلاعات مربوط را درخواست كنيد. در ادامه به طور كلي نحوه دريافت جواز و مدارك مورد نياز براي آرايشگري يا پيرايشگري مردانه شرح داده شده است.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : جواز كسب آرايشگاه مردانه

آيا گرفتن جواز كسب آرايشگاه يا پيرايش گري مردانه الزامي است؟

پروانه كسب سندي است كه نشان مي‌دهد فرد صلاحيت ارائه خدمات آرايشگري مردانه را دارد. براي هر شخصي ‌كه بخواهد به صورت قانوني فعاليت خريد و فروش انجام دهد گرفتن پروانه كسب الزامي است. اين مجوز نشان دهنده قانوني بودن فعاليت فروشنده است و مرجع صادركننده آن اتحاديه آرايشگران تهران مي‌باشد. به موجب اين جواز مي‌توانيد از امتيازات مربوط به اتحاديه مربوطه بهره مند شده و از حمايت هاي اتحاديه شامل حال‌تان شود. لازم به ذكر است كه مرجع صادر كننده در هر شهر تفاوت دارد و برخي قوانين نيز متفاوت است. براي آشنايي بيشتر با جواز كسب كليك كنيد.

مساحت مورد نياز براي گرفتن جواز كسب آرايشگاه مردانه چه قدر است؟

چه فروشنده بخواهد ملكي را خريداري كند و چه بخواهد اجاره كند بايد به اين نكته توجه كند كه حداقل مساحت لازم براي جواز كسب آرايشگري مردانه حداقل 9 متر مربع است. در قانون مربوط به اتحاديه صنف آرايشگران مردانه تهران با دريافت پروانه اين رسته شغلي تنها مي‌توانيد اقدام ارائه حدمات پيرايشگري كنيد. از جمله رسته هايي كه اين اتحاديه جوازش را صادر مي‌كند عبارتند از؛

1 – آرايشگاه مردانه

2 – توليد و نصب و بافت هرپيس و كلاه گيس مردانه

3 – توليد هرپيس و كلاه گيس

4- كارگاه توليد موم گياهي

شرايط دريافت جواز كسب آرايشگاه مردانه

الف: شرايط عمومي

۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سو پيشينه از نيروي انتظامي

۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل مي‌باشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند.

۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب

۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي

۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي (كلاس هاي تهران مجازي است)

۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال

ب: شرايط اختصاصي

1- داشتن محلي كه از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعيت مكاني مورد تاييد امكان قرار گيرد.

2- انتخاب نام متناسب با عفت عمومي

3- داشتن وسايل و تجهيزات متناسب و لازم براي فروش

4- كارت بهداشت

شرايط و ضوابط رسته ممتاز آرايشگران مردانه

الف – مساحت سالن بالاتر از 35 متر

ب – حداقل صندلي برقي چهار عدد

ج – مجهز به سرويس بهداشتي

د- مجهز به وسايل خنك كننده ( كولر گازي – چيلر)

هـ- مجهز به وسايل يكبار مصرف آرايشگري

و- مجهز به دوربين مدار بسته ، يخچال و تلويزيون

ز- مجهز به وسايل ضدعفوني كننده ( اتوكلاو –يووي )

ح – صندلي مجهز به ماساژور

ط- ويتامينه سر و صورت

ي- اينترنت پرسرعت رايگان

ك – كمدهاي مجهز و مجزا براي كيف هاي اصلاح و شستشو

مكان مناسب به منظور اتخاذ جواز كسب آرايشگري مردان

علاوه براينكه قانون براي متراژ داخلي واحد فروش ضوابطي را وضع نموده در خصوص موقعيت مكاني نيز موارد زير بايد رعايت شود:

1) نكات بهداشتي درمحيط واحد فروش بايد طبق پروتكل‌هاي قانون رعايت شود مانند داشتن هواكش مناسب.

2) الزامي نيست اما بهتر است كه واحد صنفي دوربين مدار بسته داشته باشد.

3) شرايط محيطي و موقعيت مكاني واحد بايد به تاييد اماكن برسد.

4) حتما بايد كاربري واحد تجاري باشد و داراي گواهي مشاغل شهرداري

مدارك لازم براي راه اندازي پروانه كسب پيرايشگري مردانه

۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي

۲) نمره قبولي آزمون تجارت و كسب و كار

۳) عكس سه در چهار متقاضي

۴) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي

5) گواهي عدم سوپيشينه

6) فيش واريزي مبلغ عضويت در صنف آرايشگران مردانه

مراحل گرفتن مجوز آرايشگاه مردانه تهران

هر خانم و آقايي براي گرفتن جواز فروش لوازم آرايشي و بهداشتي بايد مراحل زير را طي نمايد:

۱/ ارسال درخواست جواز از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست مي‌تواند به صورت كتبي به اتحاديه خرازان ارسال گردد.

۲/ تكميل فرم‌هاي اداري مربوطه و تحويل كليه مدارك لازم كميسيون بازرسي اتحاديه آرايشگران مردانه كه بعد بازديد از محل ارائه مي‌دهند.

۳/ هيئت مديره اتحاديه جلسه‌اي تشكيل مي‌دهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مي‌نمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه ارائه خدمات پيرايشگري براي فرد صادر مي‌شود.

۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت مي‌كند. جواز كسب هر آرايشگر براي يكسال صادر مي‌شود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد مي‌شود.

براي آشنايي بيشتر با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد.

گرفتن جواز كسب آرايشگاه و پيرايشگري مردانه چه قدر هزينه دارد؟

براي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود :

هزينه صدور پروانه 2.030.000 ريال

هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال

هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال

حق عضويت ساليانه اتحاديه خرازان 1.700.000 ريال

حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال

راه اندازي سالن آرايشگري مردانه چه قدر زمان ميبرد؟

از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز كسب آرايشگاه مردانه در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه آرايشگران موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود.

در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

منبع : جواز كسب آرايشگاه مردانه


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۶:۴۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

اراضي موات به چه زمين‌هايي مي‌گوييم؟ موضوع مورد نظر ما در اين مقاله مبحث زمين موات مي‌باشد. پيش از بيان هر مطلب بايد بيان كنيم كه موات جمع كلمه ميت مي‌باشد و ميت هم به معناي موجود بي‌جان است. همچنين در بررسي زمين موات بايد بدانيم كه با سه دسته‌بندي روبه‌رو هستيم. دسته‌بندي اول عبارت است از زمين داير و دسته دوم اراضي باير و دسته سوم اراضي موات نام دارند. مبناي اين تقسيم‌بندي را مي‌توان به نوعي كاربرد و همچنين ظرفيت در نظر گرفت كه در ادامه به بررسي دقيق‌تر و مفصل‎‌تر اين موضوع مي‌پردازيم.

 

منبع : اراضي موات

اراضي موات

در خصوص اراضي موات بايد توجه كنيم كه اين اراضي نه در سابق و نه اكنون مورد بهره‌برداري و استفاده قرار نگرفته‌اند. به عبارت ديگر هيچ دخل و تصرفي به طور كل در آن‌ها صورت نگرفته است.

اراضي باير

منظور از اراضي باير اراضي‌اي مي‌باشد كه سابقاً توسط اشخاصي كه آن‌ها را تصرف كرده بودند و يا اين كه مالكين آن‌ها بوده‌اند آباد شده است. به عبارت ديگر اشخاص مذكور از اراضي سابقاً استفاده كرده باشد اما بعد از مدتي اراضي‌اي كه از آن‌ها صحبت مي‌كنيم رها شده‌اند به اين اراضي، اراضي باير مي‌گويند.

زمين داير

براي اينكه تعريف زمين داير را بيان كنيم از مقايسه آن با اراضي باير استفاده مي‌كنيم. همان طور كه اشاره شد در اراضي باير با وجود اين كه سابقاً تصرف صورت گرفته است اما در حال حاضر تصرفي صورت نمي‌گيرد و رها شده است. تفاوت اراضي باير با زمين داير دقيقاً در همين نكته است چرا كه زمين داير زميني است كه از گذشته تا هم اكنون از آن توسط متصرفين و مالكان آن استفاده و بهره‌برداري مي‌شود. به عبارت ديگر اشخاصي كه از آن‌ها نام برديم به عنوان مثال در زمين مربوطه كشت و زرع مي‌كنند.

از مقايسه سه مورد مي فهميم در زمين باير و داير سابقه استفاده و بهره برداري وجود دارد ولو بعدا رها شده باشد اما در زمين موات هيچ سابقه آباداني وجود ندارد.

دو ويژگي‌اي كه در اراضي موات بايد وجود داشته باشد

نكته‌اي كه بايد حتماً در خصوص اراضي موات و تشخيص آن‌ها مورد توجه قرار دهيم اين است كه اراضي موات نبايد مالك داشته باشند در صورتي كه مالك داشته باشند ديگر اراضي موات محسوب نمي‌شوند و زمين باير ناميده مي‌شود. بنابراين ممكن است مالكان آن را رها كرده باشد در صورت تحقق چنين موقعيتي ديگه كسي نمي‌تواند با احياي آن مالك زمين شود چرا كه آن زمين زمين باير است و مالك آن تنها دست از احيا كردن آن برداشته است.
براي بيان شرط دوم بايد به اين سوال پاسخ بدهيم كه چه زميني از نظر عرف آباد محسوب مي‌شود؟
در پاسخ به اين سوال بايد بيان كرد كه در نظر عرف زميني آباد محسوب مي‌شود كه در آن ساختمان ساخته شده باشد و يا اينكه زراعت صورت گرفته باشد يا در آن زمين درخت كاشته شده باشد.

پس كسي قبلا نبايد در آن كشت و زرع انجام داده باشد تا زمين موات محسوب گردد.

بررسي احياي اراضي موات

در ابتدا بايد اشاره كنيم كه در قانون مدني بيان شده است كه احيا كردن اراضي موات از اسباب تملك به شمار مي‌رود. يعني اينكه اگر يك شخص اراضي موات را احيا كند و قصدش تملك آن اراضي باشد در اين صورت بعد از احيا كردن آن‌ها مالك آن اراضي در نظر گرفته مي‌شود. بنابراين اهميت دارد كه به قصد تملك اين كار را انجام داده باشد و هم چنين شرايطي كه ذكر شد در خصوص آن اراضي صدق كند.

امروزه احياي اراضي موات مصداقي ندارد چراكه هر زميني مالك دارد مالك آن يا فرد است يا دولت.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص اراضي موات، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ا‌راضي موات پاسخ دهند.

سوالات متداول
تفاوت زمين باير و داير با ارا‌ضي موات چيست ؟

در زمين‌هاي باير و داير سابقه آباداني وجود دارد ولي در ارا‌ضي موات اينگونه نيست.

آيا امروزه مي‌توان ارا‌ضي موات را تملك نمود؟

خير الآن اين زمين‌ها در ملكيت دولت هستند. سابقا تحت شرايطي اين امكان وجود داشت.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

منبع : اراضي موات

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: اراضي موات،
موضوع:
[ ۲۵ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۵:۰۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مراحل دريافت پروانه كسب معمولا از دو طريق مراجعه حضوري و سامانه انجام مي‌شود. سامانه پروانه كسب يا جواز كسب براي تمامي شهرها، ايرانيان اصناف است. هر شخصي براي به وجود آوردن يك واحد صنفي بايد براي گرفتن مجوز لازم به اتحاديه مربوط مراجعه كرده و با طي كردن مراحلي پروانه‌ كسب خود را دريافت نمايد. بنابراين براي راه اندازي يك شغل يا كسب و كار شما نياز به داشتن مجوزهايي داريد كه يكي از مهم‌ترين آنان پروانه‌ كسب مي‌باشد. براي آشنايي بيشتر با جواز كسب كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

منبع : مراحل دريافت پروانه كسب

مراحل دريافت پروانه كسب

براي اينكه پروانه‌ كسب خود را دريافت كنيد بايد مراحلي را طي كنيد كه در ادامه توضيح مي‌دهيم:

براي بررسي و پيگيري تشريفات اداري اين كار به اتحاديه مربوط مراجعه كرده و درخواست خود را براي دريافت پروانه كسب به طور كتبي ارائه دهيد.

پس از ارائه دادن درخواست خود، رسيد آن را دريافت نماييد.

بعد از آن مرحله بازديد و كارشناسي از محل كسب و كار واحد صنفي توسط كميسيون بازرسي واحد صنفي مربوط آغاز مي‌شود.

طي 15 روز كاري، اتحاديه نظر خود مبني بر رد يا قبول درخواست شما براي پروانه‌ كسب به طور كتبي اعلام مي‌كند.

بعد از آن شما بايد مدارك خود را كامل كرده و به اتحاديه تسليم نماييد.

بعد از انجام تمام مراحل بالا در صورت قبول كردن درخواست شما، پروانه‌ كسب شما صادر مي‌شود.

مراحل ثبت درخواست و دريافت پروانه كسب در سامانه

سامانه يكپارچه ايرانيان اصناف (iranianasnaf.ir) مرجع صادركننده جواز براي تمام استان‌هاي كشور است. براي ثبت درخواست در اين سامانه ابتدا بايد وارد سايت g4b.ir شده و حساب كاربري ايجاد نماييد. سپس با درخواست اوليه خود را مبني بر صدور جواز در ثبت كرده و با دريافت كد رهگيري به سامانه ايرانيان اصناف مراجعه كنيد. در صفحه اصلي سايت بر روي تكميل فرايند ثبت نام زده و مراحل را به انتها برسانيد. در نهايت به شما رسيدي مبني بر اطلاعات واحد صنفي خودتان و اتحاديه مربوطه داده مي‌شود. از رسيد پرينت گرفته و نزد خود نگه داريد.

مدارك لازم براي دريافت پروانه كسب

. داشتن تابعيت ايراني

. سند يا اجاره نامه رسمي يا عادي، مبايعه نامه به نام متقاضي

. ارائه كارت پايان خدمت و در صورت معافيت، ارائه گواهي معافيت

. گواهي عدم سوء پيشينه

. ارائه آخرين مدرك تحصيلي

. گواهي عدم اعتياد به مواد مخدر

. كارت معاينه پزشكي و صلاحيت بهداشتي

. گواهي براي تجاري بودن محل كسب

. دارا بودن صلاحيت فني براي مشاغل خاص

. ارائه گوهي موافق بودن اداره نظارت بر اماكن عمومي نيروي انتظامي

. عكس پرسنلي 12 عدد

. فتوكپي شناسنامه عكس‌دار

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص پروانه كسب، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون پروانه كسب پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

 

منبع : مراحل دريافت پروانه كسب


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۱۰:۴۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

صلاحيت محلي دادسرا و دادگاه كيفري به چه صورت است ؟ آنچه كه در اين مقاله مي‌خواهيم مورد بررسي قرار بدهيم بررسي موضوع صلاحيت محلي در تحقيقات مقدماتي مي‌باشد. به عبارت ديگر مرجعي كه تحقيقات مقدماتي را انجام مي‌دهد بايد براي انجام اقداماتي از اين قبيل از صلاحيت محلي برخوردار باشد. در واقع براي اينكه تحقيقات مربوطه انجام شود مرجع مذكور بايد صلاحيت اين را داشته باشد كه در خصوص اتهام مربوطه اظهار نظر كند و تحقيقاتي را انجام دهد. در اين مقاله قصد داريم كه نكات مربوط به اين بحث را مورد بررسي دقيق قرار بدهيم و در اين راستا به مواد قانون آيين دادرسي كيفري نيز استناد مي‌كنيم.

 

 

منبع : صلاحيت محلي دادسرا

 

مفهوم صلاحيت محلي در جرايم كيفري

ماده‌اي كه در خصوص صلاحيت محلي در حوزه كيفري از اهميت بسياري برخوردار است ماده ۱۱۶ قانون آيين دادرسي كيفري مي‌باشد. در اين ماده بيان شده است كه بازپرس در حوزه قضايي محل ماموريت خود استقرار مي‌يابد و در مواردي كه قانون اجازه مي‌دهد موظف به آغاز تحقيقات است و اين يعني صلاحيت محلي دارد:

الف- جرم در حوزه قضايي محل مأموريت او اتفاق بيفتد.
ب – جرم در حوزه قضايي ديگري اتفاق بيفتد ولي در حوزه قضايي محل مأموريت او كشف گردد يا متهم در آن حوزه دستگير بشود.
پ – جرم در حوزه قضايي ديگري اتفاق افتد، اما متهم يا مظنون به ارتكاب جرم در حوزه قضايي محل مأموريت او سكونت داشته باشد.
در واقع اين ماده اين نكته را بيان مي‌كند كه مرجع تحقيقات مقدماتي در حوزه قضايي مشخصي صلاحيت اين را دارد كه درخصوص شكايت طرح شده اقداماتي را انجام بدهد و در واقع اين ماده به اين سوال پاسخ مي‌دهد كه در چه موقعيت‌هايي مقامات از صلاحيت محلي برخوردار هستند تا اقدامات مربوطه را انجام دهند.

شروع رسيدگي در دادسرا

در ماده ۸۹ قانون آيين دادرسي كيفري آمده است كه شروع به تحقيقات مقدماتي از سوي بازپرس تنها در صورتي امكان پذير است كه دادستان پرونده را به بازپرس ارجاع دهد. اگر بازپرس، شاهد و نظاره‌گر وقوع جرم باشد تحقيقات را شخصا آغاز مي‌كند، مراتب را سريعا به دادستان اطلاع مي‌دهد و در صورت ارجاع دادستان، ملزم به ادامه تحقيقات است.
مطابق آنچه كه در اين ماده آمده است متوجه مي‌شويم كه هنگامي كه اشخاص قصد دارند از حق شكايت خود استفاده كنند شكايت خود را ابتدا در دادسرا طرح مي‌كنند و نوبت به بازپرس مي‌رسد كه به شكايت طرح شده در دادسرا رسيدگي كند. اما او زماني مي‌تواند اقداماتي را در خصوص شكايت طرح شده انجام دهد كه شكايتي كه از آن صحبت مي‌كنيم از طرف شخص دادستان و يا معاون دادستان به او ارجاع شده باشد.

بررسي صلاحيت محلي دادگاه‌ها

در خصوص صلاحيت محلي دادگاه‌ها نيز بايد بيان كنيم كه در واقع دادگاهي داراي صلاحيت براي رسيدگي مي‌باشد كه در محل وقوع جرم باشد. مستند ما در اين خصوص ماده ۳۱۰ قانون آيين دادرسي كيفري است كه بيان مي‌كند كه متهم در دادگاهي محاكمه مي‌شود كه جرم در حوزه آن اتفاق بيفتد.

صلاحيت محلي دادگاه در صورت ارتكاب چند جرم توسط يك نفر

اگر شخصي مرتكب چند جرم در حوزه‌هاي قضايي مختلف گردد، رسيدگي در دادگاهي صورت مي‌گيرد كه مهمترين جرم در حوزه آن اتفاق افتاده است. چنانچه جرائم ارتكابي از حيث مجازات مساوي باشد، دادگاهي كه مرتكب در حوزه آن دستگير شود، به همه آن‌ها رسيدگي خواهد كرد. در صورتي كه متهم دستگير نشده باشد، دادگاهي كه ابتداء تعقيب در حوزه آن شروع شده است، صلاحيت رسيدگي به تمام جرائم را دارد.

نتيجه

بنابراين با توجه به آنچه كه تا به اينجا بيان كرديم و همچنين با استناد به موادي كه به ذكر آن‌ها پرداختيم تحقيقات مقدماتي در دادسراي محل وقوع جرم آغاز مي‌شود و زماني كه منتهي به صدور قرار مي‌گردد و كيفرخواست نيز صادر مي‌شود نوبت به دادگاه مي‌رسد تا محاكمه را انجام دهد. منظور ما از دادگاه دادگاه محل وقوع جرم است.
اما همانطور كه پيشتر به ماده ۱۱۶ قانون مدني اشاره شد و در بحث نيابت قضايي مواردي مطرح گرديد، اين امكان وجود دارد كه تحقيقات مربوطه در دادسرايي غير از دادسراي مربوطه انجام شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص صلاحيت محلي دادسرا، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون صلاحيت محلي دادسرا پاسخ دهند.

سوالات متداول
منظور از صلاحيت محلي در حوزه جرايم و حقوق كيفري چيست ؟

يعني چه دادگاهي مي‌تواند و بايد به جرم رسيدگي كند.

صلاحيت محلي دادگاه در مورد فردي كه در حوزه‌هاي قضايي مختلف مرتكب جرم شود چيست ؟

دادگاه حوزه‌اي كه مهم‌تريم جرم در آن وقوع يافته صلاحيت محلي دارد.

آيا ممكن است در آن واحد چندين مرجع صلاحيت محلي رسيدگي به جرم را داشته باشند و در اين صورت تكليف چيست ؟

بله. در اين صورت دادگاهي كه زودتر رسيدگي را شروع كرده صلاحيت محلي دارد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

منبع : صلاحيت محلي دادسرا


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: صلاحيت محلي دادسرا،
موضوع:
[ ۲۳ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۹:۴۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مشاوره حقوقي رايگان و با كيفيت در جامعه امروزي اهميت بسيار دارد. با توجه به وضعيت اقتصادي جامعه امروزي ممكن است برخي براي هزينه‌هاي موجود در پرونده حقوقي خود كه در دادگاه در جريان رسيدگي است و همچنين كمك گرفتن از مشاوران حقوقي و وكلا به مشكلاتي بر بخورند. چه بسا با بهره گرفتن از مشاوره حقوقي بسياري مشكلات حقوقي منتفي گردد. در اين مقاله راه‌حل‌هاي مناسب براي اين مسئله را بازگو كرده‌ايم.

 

منبع : مشاوره حقوقي رايگان

مشاور حقوقي رايگان

اگر دعوي حقوقي و يا كيفري در دادگاه مطرح كنيد و يا عليه شما طرح شده باشد از همان اولين قدم‌هاي برداشته شده براي پرونده خود بايد هزينه‌هاي مربوط به آن را نيز بپردازيد كه متاسفانه اين ضعف در محاكم حقوقي ايران ديده مي‌شود. البته كه در برخي زمينه‌ها قانون راه حل مخصوص به خود را براي آن قرار داده است.

اكنون با توجه به هزينه‌هاي دادرسي موجود قدم برداشتن در اين مسير بدون آگاهي پيدا كردن و كمك از افراد آگاه در اين زمينه همواره بسيار دشوار است. البته آگاهي و كمك از حقوقدانان در اين زمينه نيز مي‌تواند هزينه در پي داشته باشد.

براي اينكه پرونده خود را در مسير درستي پيش ببريم، لازم است ابتدا پرونده خود را با وكلاي دادگستري مطرح كنيد تا مشاوره لازم را به شما بدهند.

در بسياري از مراكز و يا دفاتر حقوقي مشاوران حقوقي هستند كه به صورت رايگان، پرونده شما را مطالعه و پيشنهادات و نظرات خود را مطرح مي‌كنند.

وكلاي تسخيري و معاضدتي

همانطور كه در دادگاه به خاطر نداشتن هزينه لازم براي پرداخت حق الوكاله، وكلاي تسخيري وجود دارند كه در صورت نياز و عدم تمكن مالي فرد دادگاه موظف است در اختيار آن‌ها قرار بدهد، به همين ترتيب نيز دادگاه مشاوران حقوقي مشخص شده خود را در اين مراكز دارند كه تمام افراد مي‌توانند به صورت رايگان مشاوره حقوقي بگيرند. اما اين مشاوران حقوقي منتخب دادگاه، اكثرا فقط صلاحيت مشاوره را دارا مي‌باشند و اگر شما پس از مشاوره، احساس نياز به وكيل دادگستري براي پرونده خود كنيد، آن‌ها نمي‌توانند وكالت پرونده شما را قبول كنند اما در برخي مراكز مثل سازمان بهزيستي كشور و يا دفاتر برخي از وكلا، به صورت رايگان مشاوره حقوقي مي‌دهند و شما مي‌توانيد در صورت نياز داشتن به وكيل از همان مشاور خود در صورت داشتن پروانه وكالت استفاده كنيد.

در صورتي كه شما توانايي پرداخت حق‌الوكاله وكيل را نيز نداشته باشيد مي‌توانيد از دادگاه درخواست وكيل تسخيري كنيد، دادگاه پس از احراز عدم تمكن مالي، براي شما وكيل تسخيري مشخص مي‌كند. تمام وكلا موظفند هر ساله سه پرونده معاضدتي را قبول كنند در غير اين صورت آن‌ها مرتكب جرم شده‌اند.

هزينه‌هاي دادرسي | مشاوره حقوقي

اگر شما براي پرونده خود وكيل انتخاب كرده باشيد و بتوانيد هزينه‌هاي مربوط به آن را بپردازيد، چه خواهان و يا خوانده دعوي باشيد در صورتي كه در دعوي محق شناخته شويد، يعني دادگاه به نفع شما راي صادر كند شما مي‌توانيد تمام هزينه‌هايي كه پرداخت كرده‌ايد مانند حق‌الوكاله و غيره را از طرف مقابل خود كه در دعوي محق شناخته نشده است، تحت شرايط قانوني بگيريد.

مزاياي مشاوره حقوقي رايگان

مشاوره حقوقي به صورت رايگان باعث شده است كه تمام افراد از مشاوره حقوقي بهره‌مند شوند و به علت مشكلات مالي از اين امر محروم نشوند. تمام افراد به صورت مساوي مي‌توانند از مشاوره حقوقي استفاده كنند.

اين امر باعث شده است حقوق اشخاص پايمال نشود و آنان نيز بتوانند از بهترين مشاوران حقوقي استفاده كنند و پرونده‌ خود را پيش ‌ببرند.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مشاوره حقوقي رايگان ، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مشاوره حقوقي رايگان پاسخ دهند.

سوالات متداول
مشاوره حقوقي رايگان چه مزيتي دارد ؟

مشاوره حقوقي رايگان سبب صرفه جويي در منابع مالي فرد و يافتن راه حل مسئله حقوقي مي‌شود.

راه استفاده از مشاوره حقوقي رايگان چيست ؟

مراجعه به موسسات حقوقي كه مشاوره حقوقي رايگان ارائه مي‌دهند. وكلاي مركز حقوقي وكيل دادتكام آماده‌اند تا در اين راه شما عزيزان را راهنمايي كنند.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وكيل دات كام بهترين راه حل براي مشكلات حقوقي شما

 

 

 

منبع : مشاوره حقوقي رايگان


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره حقوقي رايگان،
موضوع:
[ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۶:۱۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

قبض انبار چيست ؟ انبار عمومي موسسه‌اي است بازرگاني كه براي ارائه خدمات و قبول امانت و نگهداري مواد اوليه و توليدات صنعتي و كشاورزي و كالا‌هاي صاحبان صنايع و كشاورزان و بازرگانان، با موافقت هيئت نظارت بر انبار‌‌هاي عمومي و با رعايت مقررات اين قانون و آيين‌نامه‌هاي مربوط به صورت شركت سهامي، تاسيس و بر طبق مقررات ايران به ثبت رسيده باشد. انبارهاي عمومي در مقابل به امانت گرفتن كالا‌ها، سندي صادر مي‌كنند كه از دو قسمت قبض رسيد و برگ وثيقه تشكيل شده كه به قبض انبار موسوم است. در ادامه به بررسي دقيق آن مي‌پردازيم. در صورتي كه به مساله‌اي برخورد كرديد، مي‌توانيد از خدمات وكيل كار استفاده بفرماييد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
 
 
 

قبض انبار

قبض انبار سندي است مشابه سفته كه با امضاي آن، بازرگان متعهد مي‌گردد، مبلغي را در زمان معين به دارنده پرداخت كند. تفاوت اين سند با سفته در آن مي‌باشد كه با امضاي آن، متعهد به دارنده حق و اجازه مي‌دهد در صورت عدم پرداخت به موقع مبلغ مندرج در آن، كالا‌هاي مندرج در سند را كه در انبار عمومي يا نزد خود تاجر موجود مي‌باشد، از طريق ثبت محل به نفع خود به فروش برساند و از حاصل آن، طلب خود را برداشت نمايد.
در واقع قبض انبار وسيله ايجاد وثيقه به نفع دارنده سند است تا در صورت عدم پرداخت مبلغ تعهد شده بتواند بدهي خود را از محل آن وصول كند و همچنين براي اخذ وام توسط صاحب كالا به كار مي‌رود.

پرداخت قبض

برگ‌ وثيقه متضمن موجودي است كه با رسيدن آن، مبلغ مندرج در برگ بايد پرداخت شود. اما دارنده قبض رسيد مي‌تواند تمام مبلغ مذكور در پشت برگ وثيقه را قبل از انقضاي سر رسيد وام پرداخت و عندالاقتضا در صندوق انبار عمومي توديع و كالاي خود را مسترد دارد.
وجود صندوق انبار عمومي باعث مي‌شود كه پرداخت مبلغ مندرج در قطع‌نامه آسان شود و در نتيجه، مالك كالا بتواند با پرداخت مبلغ مذكور كالا را آزاد كند و آن را به فروش برساند.

مفاد الزامي مشترك قبض انبار

قبض انبارها براي اينكه از اعتبار خوبي برخوردار شوند بايد داراي ويژگي‌هايي باشند:

  1. محل انبار: مكان دقيق انبار و مشخصات آن بايد به دقت نگارش شود.
  2. تاريخ صدور رسيد: ذكر اين تاريخ اهميت زيادي از نظر حسابرسي و حقوقي دارد چراكه به آن استناد مي‌شود. همچنين هر تعداد رسيدي كه صادر شود بايد به دقت مكتوب گردد.
  3. نوع نگهداري كالا و هزينه نگهداري آن: ذكر آن از نظر حقوقي و حسابداري اهميت دارد تا حقوق و تكاليف هر طرف و ثمن معامله مشخص شود.
  4. امضاي انباردار: براي اينكه سندي قابليت استناد در دادگاه داشته باشد بايد امضا شود. انباردار يا نماينده او بايد قبض را امضا نمايند.
  5. پيش پرداخت و هزينه‌هاي مربوطه: نگارش اين موارد براي گمرك و محاسبه هزينه‌هاي مالياتي نيز اهميت دارد.
  6. و…

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص قبض انبار، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد . كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون قبض انبار پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: قبض انبار،
موضوع:
[ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۲۹:۱۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی